Úvod ZDRAVÍ Rady Tato luštěnina obsahuje hodně železa, vápníku a bílkovin a pomohla mi při...

Tato luštěnina obsahuje hodně železa, vápníku a bílkovin a pomohla mi při vysokém cholesterolu. Je cenově dostupná a v kuchyni byste ji měli mít i vy


Oblíbená je zejména v indické kuchyni, avšak její chuť začíná oceňovat celý svět. Stále častěji se objevuje v světové gastronomii nejen pro své výživové pozitiva, ale i z estetického hlediska. Naštěstí i v naší zemi je stále více lidí, kteří jsou ochotni připravit si nutričně vyváženou stravu z této luštěniny. Ta po uvaření není jen extrémně chutná, ale i zdravá. Víte o jaké luštěnině je řeč?

cocka1

 

 
Červená čočka je bezpochyby jedním z nejzdravějších impulsů, které můžeme přinést do svých kuchyní. Obsahuje vysoké dávky železa, vápníku a bílkovin a je cenově dostupná jako běžné luštěniny. Polévky a zahuštěné omáčky z červené čočky udělají ve vašem jídle netradiční chuť. Výborně se hodí s dušeným masem, saláty, nebo jako jednoduché občerstvení do práce. Je chutná i za studena a dá se jíst jen uvařená a ochucená solí, česnekem, či bylinkami. Je velmi vydatná a přínosná pro zdraví.

Přinese vám zdravé tělo

Konzumace červené čočky vám přinese nejen nové chutě, ale i pomůže zregenerovat vaše zdraví. Obsahuje vysoký podíl vlákniny, takže významně pomáhá při snižování cholesterolu. Denní konzumace červené čočky podstatně snižuje riziko vzniku aterosklerózy, pomáhá předcházet mrtvici a srdečním záchvatům. Je zdrojem stravitelných bílkovin, draslíku a kyseliny listové, proto je velmi vhodná i pro těhotné ženy. Uvaří se ještě rychleji než obyčejná čočka a před vařením nepotřebuje namáčet.

cocka2

 

 

 
Ničitelka rakoviny

Čočka obsahuje vysoké dávky proteinů a je pokladnicí mnoha živin. Vědci z ústavu živočišné reprodukce a potravinového výzkumu Polské akademie věd v Olsztyně našli v čočce třísloviny – sloučeniny, které mohou zachránit lidské tělo před rakovinou a zpomalit rychlost dělení nádorových buněk.

Podporuje růst svalů a pomáhá předcházet zácpě

Díky vysokým hodnotám bílkovin je pro sportovce vhodná zejména naklíčená čočka. Obsahuje všechny esenciální aminokyseliny, které jsou potřebné pro správný růst svalů. Díky množství obsažené vlákniny při pravidelném příjmu této potraviny se střeva hýbou rychleji, proto nevzniká zácpa a obecně se předchází zažívacím potížím.

cocka3

 

 
Bojuje s cukrovkou

Červená čočka v kombinaci s ostatními luštěninami jako je fazole a hrách, významně zpomaluje rychlost vstřebávání cukru do krve, proto je velmi vhodná pro diabetiky. Cukrovkáři a lidé náchylní na toto onemocnění, by si proto měli častěji dělat jídla z červené čočky, ale i z ostatních luštěnin. V tomto případě je ideální oblíbená Hrstková polévka.

cocka4

 

 
Zdravé srdce a ještě zdravější cévy

Nízký obsah tuku v červené čočce zajišťuje bezproblémové fungování srdce. Naopak vysoký podíl hořčíku pomáhá při relaxaci kardiovaskulárního svalstva a snižuje krevní tlak. Kardiaci, jezte červenou čočku!

Pomocnice pro těhotné ženy

B-komplex a kyselina listová jsou součástí červené čočky. Každá těhotná žena by měla preventivně užívat kyselinu listovou v zvýšených dávkách. Příjem kyseliny listové snižuje možný vznik vrozených vad děťátka o více než 70%. Kyselina listová nalezena v čočce pomáhá při tvorbě červených krvinek. Je také prokázáno, že její konzumace je účinná v boji proti hypertenzi a poškození buněk, které mohou vést k onkologickým onemocněním.

cocka5
Věděli jste o účincích konzumace červené čočky? Jaké místo má ve vaší kuchyni? Dejte nám vědět v komentářích.




loading...

Kam dál?