Úvod RADY A TIPY Do života SEO optimalizace

SEO optimalizace


Většina uživatelů internetu klikne na první odkaz, který jim vyhledávač nabídne. SEO optimalizace zlepší sestavení Vaší internetové stránky ve vyhledávači, a tím Váš web navštíví mnohem více uživatelů. Dobrou optimalizací webu pro vyhledávače snížíte náklady na získávání návštěvníků, posílíte postavení serveru na trhu a znásobíte své zisky.

Postup

Rozhodněte se pro SEO co nejdříve

SEO je zkratka pro Search Engine Optimization. Je to metoda, jak získat pro svůj web lepší pozici ve vyhledávačích. Cílem je znásobit návštěvnost serveru. SEO optimalizace je dlouhodobý proces a její postup může trvat celé měsíce. Optimalizovat stránky se ale rozhodně vyplatí. Vložené investice se Vám vrátí s mnohem větším ziskem. Čím dřív se SEO optimalizací začnete, tím většího úspěchu dosáhnete v brzké době.

Samostudium SEO optimalizace

Chcete-li optimalizovat své webové stránky pro vyhledávače, měli byste nejprve odhalit veškeré zákonitosti fungování vyhledávačů. Uživatel internetu zadá svůj dotaz do vyhledávacího pole a vyhledávač – u nás rozšířený Seznam.cz nebo zahraniční Google – mu nabídne dané výsledky. Proč vyhledávač výsledky řadí zrovna v tomto pořadí, a ne v jiném? Těchto příčin je spousta. Google i Seznam.cz užívají svou vlastní metodu. Kritérií je několik desítek až stovek. Oba vyhledávače vycházejí z předpokladu, že na kvalitní zdroj informací bude mířit mnohem víc odkazů z ostatních stránek. Je tedy na místě, aby kvalitnější a důvěryhodnější webové stránky měly ve vyhledávačích lepší postavení než ostatní. Důležitým hlediskem je mimo jiné i hustota klíčových slov na stránce.

Analýza

K porovnání účinků vašich optimalizačních kroků, proveďte nejdříve rozbor vaší internetové prezentace. Takový rozbor Vás obvykle vyjde na 5 000 až 15 000 korun u seriózní firmy. Pro naše účely prozatím postačí server www.seo-servis.cz, který Vám zdarma určí sílu webu a odhalí veškeré chyby ve zdrojovém kódu. Výsledky si uložte, později je budete potřebovat k následnému počínání.

On-page a off-page faktor

Odborníci na SEO nejčastěji metodiku řadí na on-page a off-page – tedy faktory, které ovlivňují kvalitu webu přímo na stránce i mimo ni. Jak už samotná analýza ukázala, ve Vaší internetové prezentaci se mohou objevovat různé chyby. Jejich odstraněním pomůžete botům vyhledávačů, které Vaši stránku pravidelně kontrolují. Čím častěji Vás bot navštíví, tím lépe pro Vás. Jakékoli změny a aktualizace na vašem webu se rychleji objeví ve výsledcích hledání ve vyhledávačích. Zaměřte se na keywords – tedy tzv. klíčová slova. Ta by měla charakterizovat zaměření vašeho serveru. Definujte taková klíčová slova, která vystihují jeho obsah a porovnejte je s podobnými servery.

Tipy

Krom validity kódu a klíčových slov se věnujte dalším parametrům vaší internetové prezentace, např.

Unikátní obsah

Kopírováním textů či jejich částí z jiných serverů porušujete autorská práva. Můžete si vykoledovat penalizaci ze strany vyhledávačů a úplné vyřazení z fulltextu. Díky tomu Vám návštěvnost může klesnout až o 100%. Proto publikujte pouze originální a zajímavé články.

SEO URL

Každá stránka webu má své unikátní URL. Pokud za tuto adresu Vašeho serveru zařadíte i důležitá klíčová slova, výrazně si zvyšujete šanci získat lepší umístění v těchto vyhledávačích. Čím méně balastního textu v URL, tím lépe.

Hustota klíčových slov a jejich řazení

Mnoho věrohodných zdrojů uvádí, že ideální hustota klíčových slov na 1 stránce je 2 – 7%. Čím častěji se klíčové slovo na stránce objevuje, tím je větší pravděpodobnost, že se umístíte ve vyhledávači výše než ostatní.

Pozor! Za příliš klíčových slov Vás může vyhledávač penalizovat. I řazení klíčových slov v textu je důležité. Čím výše na stránce se slovo vyskytuje, tím lépe.

Vhodně zvolená navigace

Je potřeba, aby se každý na vaší stránce dobře orientoval (stejně tak bot), proto navigace musí být jasná, jednoduchá a srozumitelná.

PageRank a S-rank

Mezi off-page faktory řadíme např. PageRank a S-rank. První je dílem společnosti Google, druhý vlastní Seznam.cz. Jedná se o hodnocení webových stránek, jejich kvality a důležitosti. Čím vyšší rank, tím samozřejmě lépe. PageRank užívá na toolbaru stupnici 0 až 10, Google sám sebe hodnotí 10/10, Seznam užívá stupnici 0 až 100. Čím více kvalitních zpětných odkazů na vaši stránku míří, tím větší rank získáváte, a tím i teoreticky lepší pozici v samotném vyhledávači.

Jak získat tyto zpětné odkazy?

Katalogizace

Nejjednoduší získávání zpětných odkazů (linkbuilding) je katalogizace. Na internetu jich existují opravdu velké množství. Stačí je navštívit a ručně vepsat odkaz na váš web. Obvykle hledejte ADD nebo Vložit URL.

Nákup odkazů

Některé webové stránky nabízejí prodej těchto odkazů. Obvykle platíte paušálně jednou měsíčně, ceny se odvíjejí od několika korun až po několik set tisíc korun měsíčně.

Linkovací služby

Do záložek svého prohlížeče si uložte alespoň dvě linkovací služby – Linkuj.cz a Vybrali.sme.sk. Registrovaní uživatelé sem mohou umístit odkaz na zajímavou informaci, webovou stránku či dokonce video.

Facebook, Twitter

Sociální sítě mají obrovskou moc, neváhejte využívat jejich úžasný potenciál. Můžete založit stránku pro fanoušky vašeho webu na Facebooku nebo Twitteru a aktuality z webu sdílet s vašimi fanoušky.

Na závěr

Abychom pokryli problematiku SEO optimalizace, museli bychom zde zveřejnit celou obrovskou knihu. Každá firma, která se těmito optimalizacemi zabývá, má svou vlastní metodiku, jak postupovat. Jejich účinky jsou opravdu různé. Pokud jste se do optimalizace pro vyhledávače pustili sami, pak nezapomeňte průběžně porovnávat výsledky s původním stavem webu, který jste si zdokumentovali. Hodně štěstí a mnoho spokojených návštěvníků Vašich webových stránek.




Kam dál?