Úvod ZDRAVÍ Tělo Neignorujte těchto 8 příznaků nedostatku vitaminu B12. Chybí každému čtvrtému

Neignorujte těchto 8 příznaků nedostatku vitaminu B12. Chybí každému čtvrtému


Statistiky ukazují, že téměř každý čtvrtý člověk má velký nedostatek vitamínu B12.

V tomto článku, který jsme si pro vás připravili vám ukážeme příznaky nedostatku tohoto důležitého vitamínu a také jeho příčiny, které nemusí souviset s jeho nedostatkem ve stravě.

Krom toho vám prozradíme, které tipy lidí jsou nejvíce ohroženy a nakonec nabídneme pár rad, jak regulovat hladinu vitaminu B12 v těle.

Co je to Vitamin B12?

Vitamínu B12 se někdy říká taky „vitamín energie“- Chcete-li mít dostatek energie každý den i odpoledne, potřebujete k tomu tento důležitý vitamín.

Někteří lidi kteří zatěžují své tělo sportovní aktivitou si ho dokonce doplňují uměle za účelem zvýšení výkonu těla.

Občas je považován i za zázračný „lék na rychlé hubnutí“ a používají ho známé kliniky zaměřené přímo na hubnutí, kde ho klientům podávají injekčně. Je tomu tak proto, že výrazně podporuje náš metabolismus, který je zodpovědný za rychlé spalování tuků a nepotřebných látek v těle.

Vitamin B12 je také zodpovědný za formování červených krvinek a bez problémovému přenosu kyslíku v těle.

 

 
Funkce Vitaminu B12 v těle

Tento důležitý vitamín má spoustu jiných funkcí v organismu. Zde vám ukážeme ty hlavní.

  • cirkulace krve
  • zdravý nervový systém
  • správné trávení
  • absorpce železa do krve
  • metabolismus tuků a cukrů
  • tvorba a růst nervových buňek
  • zdravý reprodukční systém u žen

Příznaky málo vitaminu B12 v těle

Neschopnost udržet víčka otevřená. Taktéž velká únava při větší tělesné zátěži. Je tomu tak, protože v krvi chybí dostatek kyslíku, které tělo potřebuje pro správné fungování. Nejdříve se to projevuje v jemných očních svalech.

Pocity mravenčení, necitlivosti nebo píchání v nohách. Jde o příznak poškození koncových nervů. Důsledek tohoto je nízká hladina vitaminu B12.

Pocity zimnice nebo točení hlavy. Jde opět o znak slabého okysličení krve.

Nažloutlá pokožka v důsledku degradace červených krvinek v krvi. Pokožka se také snadno poškozuje a loupe, protože při nedostatku vitaminu není tělo schopné produkovat silné buňky a tkáně.

Hladký jazyk jako důsledek ztráty epitelových buněk, které jsou zodpovědné za rozeznávání chutí. Často je to spojeno i s divnými chutěmi v puse při pojídání jídla.

Pocit úzkosti a deprese jsou také znakem nedostatku vitamínu B12, protože ten je zodpovědný za produkci “ látek štěstí“ jakou jsou serotonin a dopamin.

Problémy se zrakem v důsledkem poškození očního nervu. Proto, pokud začnete vidět dvojitě nebo rozmazaně pak může být důsledkem malá hladina tohoto vitaminu.

 

 
Rizikové skupiny lidí náchylné na nedostatek vitiminu B12

  • Některé potraviny jsou plné vitamínu B12, ale někdy jejich konzumace nemusí stačit na udržování zdravé úrovně uvedeného vitaminu ve vaší krvi.
  • Zde jsou následující skupiny lidí, kteří měli vážně uvažovat o pravidelném doplňování vitamínu B12.
  • Lidé starší 60 let, kteří mají problémy se žaludeční kyselinou nebo trávením.
  • Lidé s autoimuními chorobami jakou jsou celiakie či crohnova choroba.
  • Vegani a vegetariáni, kteří nekonzumují vůbec maso.
  • Diabetici užívající metformin ( tento lék ovlivňuje absorpci vitamínu B12)

Potraviny s vysokým obsahem vitamínu B12

Rostliny pro svůj metabolismus nepotřebují vitamin B12, proto ho ani neprodukují.

Vitamín B12 tak můžete získat převážně z potravin živočišného původu nebo potravin, které byly o tento vitamín obohacené.

  • Mořské plody– sardinky, losos, tuňák, treska, krevety, ústřice
  • Maso– hovězí, vepřové, kuřecí, jehněčí, kozí, krůtí
  • Mléko– čerstvé mléko, sýry, tvaroh, jogurt
  • Vejce– žloutky, které obsahují řadu dalších vitamínů a minerálů

Vitamin B12 je vitamín rozpustný ve vodě, nacházející se v potravinách živočišného původu. Přestože je běžně k sehnání, někteří lidé ho mohou mít přesto nedostatek- jako třeba ti, kteří mají nějaké onemocnění trávícího systému.