Úvod ZDRAVÍ Rady Moje babička mi vždycky říkala, abych nechala naklíčit několik česneků. Toto je...

Moje babička mi vždycky říkala, abych nechala naklíčit několik česneků. Toto je důvod, proč to dělám i já a vy musíte taky!


Česnek, jakožto i cibule, příchodem jara ze sebe pouštějí kořínky a zelené výhonky. Mnozí je vyhazují, protože si myslí, že ztratily svůj význam i chuť. Ve skutečnosti je to velká chyba.

Klíčící stroužky obsahují živiny, které se nenacházejí v obyčejném česneku. Obsahují celou řadu antioxidantů: alicin, alinín a diallyl disulfid.

Česnek v procesu klíčení v sobě vytváří nové enzymy se silným účinkem odolat mnohým chorobám.

Při snížené imunitě a virovém onemocnění zkonzumujte denně jeden naklíčený stroužek.

Z česneku se vyrábějí tinktury na pročištění střev a normalizaci srdce. Naklíčený česnek se v tomto případě nemusí namáčet, louhovat ani zápary – vezměte a jezte.

Slouží jako prevence před cévní mozkovou příhodou a tvorbou trombózy.


Pomůže i v případě otravy a zastaví průjem.

Zabraňuje vzniku maligních buněk a čistí tělo od karcinogenů.

Antioxidanty jsou schopny pozastavit předčasné stárnutí buněk a vznik vrásek.



Domácí česnek je mnohem účinnější než ten z obchodu. Dávejte v supermarketech pozor na česnek z Číny s pochybnou kvalitou.

Nejlepší je nechat česnek vyklíčit samostatně, vytváří tak příznivé podmínky pro vznik zeleně.

Před použitím česnek rozřízněte na polovinu a ujistěte se, že mají klíčky bohatou barvu, nejsou zčernalé a nezačínají hnít.

Přidejte jej do vašich oblíbených jídel, aniž by se tepelně upravoval. Všimněte si, že naklíčený česnek má intenzivnější a ostřejší chuť, jako ten obyčejný.

Výživoví poradci radí používat vyklíčený hrášek, ředkvičky, fenykl. Tyto produkty obsahují velké množství rostlinných bílkovin, vitamínů a antioxidantů.