Moje babička mi vždycky říkala, abych nechala naklíčit několik česneků. Toto je důvod, proč to dělám i já a vy musíte taky!


Česnek, jakožto i cibule, příchodem jara ze sebe pouštějí kořínky a zelené výhonky. Mnozí je vyhazují, protože si myslí, že ztratily svůj význam i chuť. Ve skutečnosti je to velká chyba.

Klíčící stroužky obsahují živiny, které se nenacházejí v obyčejném česneku. Obsahují celou řadu antioxidantů: alicin, alinín a diallyl disulfid.

Česnek v procesu klíčení v sobě vytváří nové enzymy se silným účinkem odolat mnohým chorobám.

Při snížené imunitě a virovém onemocnění zkonzumujte denně jeden naklíčený stroužek.

Z česneku se vyrábějí tinktury na pročištění střev a normalizaci srdce. Naklíčený česnek se v tomto případě nemusí namáčet, louhovat ani zápary – vezměte a jezte.

Slouží jako prevence před cévní mozkovou příhodou a tvorbou trombózy.


Pomůže i v případě otravy a zastaví průjem.

Zabraňuje vzniku maligních buněk a čistí tělo od karcinogenů.

Antioxidanty jsou schopny pozastavit předčasné stárnutí buněk a vznik vrásek.



Domácí česnek je mnohem účinnější než ten z obchodu. Dávejte v supermarketech pozor na česnek z Číny s pochybnou kvalitou.

Nejlepší je nechat česnek vyklíčit samostatně, vytváří tak příznivé podmínky pro vznik zeleně.

Před použitím česnek rozřízněte na polovinu a ujistěte se, že mají klíčky bohatou barvu, nejsou zčernalé a nezačínají hnít.

Přidejte jej do vašich oblíbených jídel, aniž by se tepelně upravoval. Všimněte si, že naklíčený česnek má intenzivnější a ostřejší chuť, jako ten obyčejný.

Výživoví poradci radí používat vyklíčený hrášek, ředkvičky, fenykl. Tyto produkty obsahují velké množství rostlinných bílkovin, vitamínů a antioxidantů.