Úvod ZDRAVÍ Rady Mentální retardace, růst rakovinných buněk, predčasné šedivění vlasů, stomatitida… Nežertujte s kyselinou...

Mentální retardace, růst rakovinných buněk, predčasné šedivění vlasů, stomatitida… Nežertujte s kyselinou listovou


Kyselina listová (vitamin B9) patří mezi vitaminy rozpustné ve vodě. Vědci a lékaři už dávno vědí, že tato látka tvoří základ lidského těla. Částečně je syntetizován ve střevech, ale jeho hlavní část vstupuje do těla zvenčí.

kyselina listova2

 

 
Vitamín B9 se podílí na syntéze krvinek (erytrocytů, leukocytů a trombocytů), aminokyselin a RNA. Reguluje vývoj nových buněk a aktivitu enzymů při chemických procesech.

kyselina listova3

Kyselina listová se v bohatém množství nachází v droždí, hovězí a kuřecí játrech, arašídech, špenátu, celeru, petrželi, Oregánu, mátě, listech malin … Při tepelném zpracování však dochází ke ztrátě významných látek, proto byste měli doplnit jeho rezervy ve svém těle .

kyselina listova4

 

 
tabletky

Tabletky kyseliny listové nestojí majetek a jejich výhody jsou neocenitelné! Konec konců, nedostatek vitaminu B9 ovlivňuje funkčnost všech systémů těla. V první řadě reguluje růst buněk, proto pokud ho nemáme dostatek, rakovinné buňky rostou nekontrolovatelně.

Mentální retardace u dětí, poruchy centrálního systému a procesů krvetvorby – to je jen začátek seznamu komplikací způsobených nedostatkem kyseliny listové. Nevysvětlitelná úzkost, problémy s pamětí, anémie, stomatitida, předčasné šedivění vlasů, paranoidní stavy, předčasná menopauza, těžké migrény, infarkt, mrtvice … jen si to představte!

kyselina listova5

 

 
Denní příjem vitaminu B9 je individuální a závisí i na životním stylu člověka, protože kyselina listová se rychleji spotřebuje u lidí zapojených do sportu a také u těch, kteří mají rádi opalování na pláži. Kuřáci, uživatelé alkoholu a antikoncepce také automaticky spadají do této kategorie.

дефицит фолиевой кислоты

Optimální dávka pro dospělého člověka je 200-500mg za den, s výhradou pravidelného příjmu. V případě zvýšené psychické a fyzické zátěže, stresu nebo nachlazení, by se měla dávka zvýšit.

kyselina listova6

 

 
Těhotenství a kojení si také vyžaduje zvýšenou dávku vitamínu, ale nedělejte tak bez konzultace s vaším lékařem. Obecně platí, že pro těhotné ženy je vitamin B9 číslo 1! Bez něj by byl normální vývoj plodu nemožný. K tomu, aby ho bylo v těle nadbytek, museli byste ho pít pravidelně několik měsíců. Důsledky se projevují ve formě buzení v noci, poruchami spánku a průjmem.

kyselina listova7

Důležité! Vitamín B9 se zcela absorbuje pouze v zápřahu s vitaminem B12 nebo v kombinaci s jiným vitamínům skupiny B. Pilulky užívejte bezprostředně po jídle s vodou. Mimochodem, po týdnu při pohledu na sebe uvidíte změny: vaše vlasy získají pružnost a lesk, pleť bude mít tu správnou barvu, kterou vám budou závidět i 20-leté slečny!