Úvod RADY A TIPY Jak na to? Jak zaručeně přibrat na váze

Jak zaručeně přibrat na váze


Jak přibrat na váze? Většina z nás spíš řeší problém, jak váhu snížit, nebo ji alespoň udržet. Někteří z nás ale mají opačnou snahu – snaží se naopak nějaké to kilo na váze přibrat. Třeba jsou svým okolím i podezíráni z toho, že nejedí, hladoví nebo dokonce trpí poruchou příjmu potravy. Přibrat na váze také chtějí ženy proto, aby získaly více „ženské tvary“, tedy aby se jim zakulatil zadeček, trochu naplnil dekolt i zaoblila stehna. Základem zdravého přibírání je jídelníček a pohyb.

Postup

To, že chcete přibrat na váze, však rozhodně neznamená, že se budete nezřízeně krmit nezdravým smaženým jídlem, sladkostmi a že budete pít sladké nápoje. Tak to není. I při snaze o zvýšení tělesné hmotnosti je třeba dodržovat zásady zdravé výživy a přijímat kvalitní potraviny. Cílem přece není zhuntování si vlastní tělesné schránky, proto není v žádném případě vhodné konzumovat tzv. prázdné kalorie a nutričně nehodnotná jídla.

1

Základem vašeho jídelníčku by měly být obiloviny a výrobky z nich, maso (drůbeží, hovězí a libové vepřové), vejce, ryby a mléčné výrobky, přičemž vhodnější jsou ty více tučné. Součástí každého jídla by pak měla být zelenina nebo ovoce. Vhodné je také konzumovat kvalitní sušené ovoce a ořechy, což lze vlastně považovat za takové zdravé mlsání. Můžete si samozřejmě dopřát i velmi kvalitní čokoládu, tedy tu s vysokým podílem kakaa.

2

Chcete-li přibrat na váze, i jídlo je třeba rozložit do více menších porcí během dne. Doporučuje se jíst pravidelně po 2,5 až 3 hodinách, tedy jíst pětkrát až šestkrát denně, přičemž nejdůležitějším jídlem je vydatná snídaně.

3

Pokud nebudou pro zvýšení hmotnosti stačit pouhé změny ve vašem jídelníčku a zařazení energeticky hodnotnějších jídel, můžete vedle potravin také vyzkoušet např. nutridrink, což je tekutá výživa plná potřebných živin a vitamínů a také s vysokým obsahem energie.

4

Ani v případě, že chcete přibrat na váze, neplatí, že byste měli omezit svůj pohyb. Ba naopak i při snaze přibrat je vhodné sportovat. Nejvhodnější je v tomto případě zejména pravidelné posilování dvakrát až třikrát týdně. Velmi nevhodné jsou naopak vytrvalostní běhy.

5

A nezapomeňte na to, že stejně jako není vhodné hubnout příliš rychle (optimálně dvě kila za měsíc), není v žádném případě vhodné ani při přibírání na váze spěchat, pozvolná změna je pro váš organismus prospěšnější.




Kam dál?