Úvod ZDRAVÍ Cvičení Jak mít dokonale hubené tělo do plavek za týden

Jak mít dokonale hubené tělo do plavek za týden


Když chcete zhubnout 5/10/15 kilo, nebo jen zpevnit si a zkrášlit postavu na léto do plavek a získat krásné tělo, nezbývá občas nic jiného než tvrdě dřít. Tenhle článek vám napoví, jak se dostat zpátky do formy, aniž byste museli trpět s nějakou drastickou dietou a dodržovat naprosto nesmyslné metody a nebo se trápit v posilovně. Jedno varování ale máme: možná vás to začne i bavit!

Zaměřte se na své problémové oblasti
Buďte k sobě upřímní. Potřebujete skutečně zhubnout, abyste byli zdraví? Máte zdravou váhu, ale chcete zhubnout jen několik kilo a zpevnit svaly? Máte podváhu? Když zjistíte tyto informace, bude pro vás snadnější si najít vhodný způsob stravování a cvičení.
Pokud chcete zhubnout, je naprosto nezbytné změnit stravování. Když budete cvičit, podpoříte tím hubnutí, protože budete mít rychlejší metabolismus, ale samotné cvičení vám neumožní zhubnout.
Pokud chcete jen zpevnit svaly, jezte stejně jako dříve a zaměřte se na posilovací cviky.

Změřte se
Pokud nevíte, kolik měříte, změřte si svoji výšku.
Krejčovským metrem si změřte obvod na různých částech těla, například na paži, na hrudníku, v pase, na bocích a na stehnech.
Važte se. Pro nejpřesnější výsledky se važte na digitální váze a dělejte to brzy ráno, ještě před snídaní.

Vypočítejte si své BMI
abyste věděli, jaká hmotnost je pro vás ideální.
BMI měří procento tuku v těle podle výšky a hmotnosti. Slouží k tomu, abyste si mohli určit svoji ideální hmotnost podle vaší výšky.
Můžete si BMI vypočítat manuálně, nebo pomocí BMI kalkulačky. V každém případě musíte znát svoji výšku a váhu. Použijte následující vzorec:
Varování: Protože svaly váží více než tuk, vzorec pro výpočet BMI podceňuje množství tuku u lidí s malým množstvím svalů a přeceňuje ho u lidí, kteří mají velké množství svalové hmoty.

Začněte pravidelně běhat – chodit do kopce, jezdit na kole a/nebo plavat. Tyto sporty a další intenzivní aerobní sporty vám pomohou spálit kalorie, zrychlit metabolismus a posílit kardiovaskulární zdraví.
Aerobnímu cvičení byste se měli věnovat 30 minut 3-5x týdně.
Pokud chodíte do posilovny, zkuste eliptický trenažér, rotoped, nebo jiné přístroje na aerobní cvičení.

Zkuste si různé sporty a najděte si ten – který vám bude vyhovovat. Ne všichni lidé rádi běhají. Zkuste si různé druhy cvičení a věnujte se tomu, které vás bude nejvíce bavit. Budete mít větší šanci, že u toho vydržíte.

Střídejte to – Pokud vás aerobní cvičení nudí, zkuste ho často střídat.
Místo abyste chodili každý den běhat, střídejte běh s jízdou na kole.
Střídejte cvičení i v rámci jednoho tréninku. Pokud chodíte do posilovny, můžete 10 minut běhat na pásu, 10 minut jezdit na rotopedu a potom 10 minut cvičit na eliptickém trenažéru. Díky tomu vám půlhodinové cvičení uteče mnohem rychleji.

Zapište se na lekce sportu – Většina posiloven nabízí lekce spinningu, kick boxu, zumby atd. Když budete cvičit s ostatními lidmi, budete se více snažit, zejména pokud se cvičením teprve začínáte.

Tančete! Cvičení nemusí být nudné a nepříjemné. Pokud nemáte náladu na cvičení, pusťte si nějakou hudbu a intenzivně si zatančete!

Zaveďte jednoduché změny životního stylu
Místo jezdění autem choďte pěšky. Pokud musíte někam jet autem, zaparkujte dál a dojděte pěšky.
Věnujte se domácím pracím. Spálíte tím mnohem více kalorií, než byste řekli!
Pokud pracujete za stolem, každé dvě hodiny byste měli vstát a projít se. Využijte svoji pauzu na oběd a jděte se projít ven.

Zkuste jógu nebo pilates – Obě tato cvičení vám umožní posílit a prodloužit svaly na celém těle a jsou ideální pro ženy, které chtějí mít štíhlé svaly a bojí se, že jim při pravidelném posilovaní narostou velké svaly.

Zaměřte se na břišní a zádové svaly – Následující cviky vám pomohou posílit svaly:
Sklapovačky. Zkuste si je s nohama zvednutýma do vzduchu. Pokud si nechcete zranit záda, dělejte sklapovačky na cvičebním míči.
Zdvihy nohou.
Plank. Snažte se vydržet v této poloze 30-60 vteřin. Držte si stále rovné tělo a dejte si pozor, aby vám nespadly boky.

Zaměřte se na nohy a zkuste následující cviky:
Dřepy
Kliky s výskokem
Výpady. Do každé ruky si vezměte jednu 2-3 kg činku.
Cvičte na rotopedu, nebo na eliptickém trenažéru.

Zaměřte se na paže
Dělejte kliky. Pokud neuděláte běžný klik, zkuste si jednodušší verzi s koleny na zemi.
Cvičte na strojích na ramena a hrudník.
Cvičte s malými činkami. Pokud chcete mít větší svaly, dělejte méně cviků s těžšími činkami. Pokud chcete mít štíhlé svaly, dělejte více cviků s lehčími činkami.

Začněte chodit na lekce cvičení – Většina posiloven nabízí cvičení na konkrétní oblasti těla, například břišní svaly.

Spolupracujte s osobním trenérem – který vám pomůže zaměřit se na problémové oblasti. Osobní trenér vás nasměruje, pomůže vám vyhnout se zranění a dodá vám motivaci.

Omezte svůj příjem kalorií – Nejúčinnějším způsobem, jak zhubnout, je omezit počet kalorií, které sníte.
Množství kalorií, které musíte omezit, abyste hubli, závisí a vaší výšce a váze. Pokud chcete zjistit svůj ideální kalorický příjem, použijte online kalkulačku kalorií, nebo se poraďte s výživovým poradcem.

Zapisujte si vše, co sníte – Věděli jste, že lidé, kteří si zapisují vše, co snědí, hubnou rychleji, než lidé, kteří si jídlo nezapisují?
Nezapomínejte na nápoje, omáčky a dresinky. Byli byste překvapení, kolik skrytých kalorií se nenápadně dostane do vašeho jídelníčku.

Zapisujte si vše, co sníte – Věděli jste, že lidé, kteří si zapisují vše, co snědí, hubnou rychleji, než lidé, kteří si jídlo nezapisují?
Nezapomínejte na nápoje, omáčky a dresinky. Byli byste překvapení, kolik skrytých kalorií se nenápadně dostane do vašeho jídelníčku.

Omezte prázdné sacharidy – jako je chleba, těstoviny a rýže. Když budete chtít tyto potraviny jíst, snažte se, aby byly celozrnné.

Jezte ovoce a zeleninu – Tyto potraviny obsahují esenciální vitamíny, zasytí vás a zlepší i vzhled vaší pleti – což se vám na pláži rozhodně vyplatí.

Vyřaďte z jídelníčku nezdravé potraviny a sladkosti – Pokud máte mlsný jazyk, vybírejte si zdravé potraviny, jako je ovoce, burákové máslo, med a hořká čokoláda.

Vyhýbejte se alkoholu. Alkoholické drinky obsahují více kalorií – než byste čekali. Některé koktejly mohou mít i 700 kalorií! Pokud se chcete napít, držte se červeného vína. Pokud chcete pít míchané drinky, dejte si raději sodu místo toniku, který obsahuje spoustu cukru.

Pijte hodně vody. Když nebudete trpět dehydratací – vyhnete se spoustě zdravotním problémům, od bolestí hlavy až po ledvinové kameny. Vyčistí se vám pleť, budete mít více energie a kromě toho nebudete mít mezi jídly hlad. Začněte tedy pít co nejvíce vody!

Nevynechávejte snídani – Zdravá snídaně vám nastartuje metabolismus a poskytne vám dostatek energie na celý den. Uvědomte si, že čím dříve se ráno najíte, tím více času budete mít na to, abyste kalorie spálili.

Nejezte pozdě večer – Ve spánku se metabolismus značně zpomaluje, takže byste neměli jíst těsně před spaním.

Zdroj: cs.wikihow.com




loading...

Kam dál?