Úvod ZE ŽIVOTA Rodina Chcete vychovat dobré a samostatné dítě? Zkuste metodu podle lékařky a pedagožky...

Chcete vychovat dobré a samostatné dítě? Zkuste metodu podle lékařky a pedagožky Marie Montessori.


Každý rodič si jistě přeje, aby z jeho dítka vyrostl samostatný člověk, který ví, jak se ve světě uživí, ale zároveň má zdravé sebevědomí, je inteligentní, milý a soběstačný. Proto od malička vtlouká dítěti různé poučky, rady a své vlastní znalosti, které se mu zaručeně budou hodit.

Pro mnoho rodičů je důležité, jaké známky mají děti ve škole a také do vzdělávacího zařízení své velké naděje. Domnívají se, že čím víc informací z různých oblastí se jejich dítě ve škole dozví, tím lépe pro něj. Mnozí ze „staré školy“ také říkají, že čím přísnější kantor, tím lépe.

Tuto myšlenku zcela popírá systém Monessori. Zásady pro tento program navrhla pedagožka a lékařka italského původu Maria Montessori. Děti se v těchto školách vyučují zcela jiným způsobem než v běžných školách. Podle této lékařky by dítě mělo být bráno jako samostatně se vyvíjející lidská osobnost. Jiné je také např. to, že se vyučující nebere jako autorita, ale rovnocenného partnera, který se snaží vytvořit pro dítě vhodné prostředí pro získávání informací. Žák má vykonávat své aktivity tak, aby uspokojil sám sebe, nikoliv učitele.


V dnešním článku si můžete přečíst 18 rad, jak podle Marie Montessori vychovat dobré a sebevědomé dítě, které vyroste v nezávislého a zodpovědného člověka.

1. Děti se učí z toho, co je obklopuje.

2. Když dítě často kritizujete, učí se tak ponižovat druhých.

3. Když dítě často chválíte, učí se druhých pozitivně hodnotit.

4. Když je dítě vychovávané v nepřátelské atmosféře, naučí se s okolím bojovat.

5. Pokud dítě respektujete, naučí se, co znamená respekt.

6. Pokud dítě často musí čelit výsměchu, stane se nesmělé.

7. Pokud se dítě cítí bezpečně, učí se důvěřovat lidem.

8. Pokud okolí nutí dítě se za všechno stydět, bude cítit vinu celý život.

9. Pokud budeme dítě podporovat, bude mít vyšší sebevědomí.

Lidská osobnost, ne výchovná metoda musí být brána v úvahu“.


POKRAČOVÁNÍ NA DALŠÍ STRÁNCE ➔

1
2



loading...

Kam dál?