Úvod ZDRAVÍ Rady 9 osvědčených způsobů jak si zlepšit zrak. Vaše oči budou fungovat na...

9 osvědčených způsobů jak si zlepšit zrak. Vaše oči budou fungovat na 100%


Jedním ze základních pravidel biologie našeho těla je, že svaly, které nepoužíváme postupně ochabují a ztrácejí na výkonnosti. A toto pravidlo platí stejně jak na velké svaly, tak i na malé či zcela drobné svaly, které se nacházejí například i v našich očích. 

I tyto svaly byste měli pravidelně trénovat a procvičovat, abyste je udrželi v kondici. Sestavili jsme proto pro vás těchto 9 osvědčených způsobů, jejichž praktikováním vaše oči nejen procvičíte, ale pomůžete jim i uvolnit se. Díky těmto cvikům si můžete zlepšit zrak nebo předejít jeho zhoršování.

Vyvarujte se neustálému zatížení vašich očí během dne a to zejména tehdy, pokud většinu dne díváte na monitor, či obrazovku. Alespoň jednou za dvě nebo tři hodiny zavřete oči na několik minut a nechte je chvíli odpočinout.
Tak jako ráno dopřejeme rozcvičku našemu tělu, podobně bychom měli přistupovat i k našim očím. Toto jsou základní cvičení s očima, které byste měli dělat každý den v uvedeném pořadí.

oci1

 

 
Pokud nosíte brýle, mějte je na očích pouze tehdy, když je opravdu potřebujete.
Dopřejte občas svým očím masáž. Pomocí jemných krouživých pohybů jemně zatlačte prsty na oči. Procházejte podle uvedených bodů od 1 po 6, a promasírujte si tak oči. Samozřejmostí jsou čisté ruce, protože přes oči je snadné do organismu zanést choroboplodné zárodky. Pamatujte, že je třeba postupovat jemně a opatrně a určitě na oči netlačťte.

oci2

 

 
Když jste na procházce, zaměřte svůj pohled na vzdálené objekty, či na horizont. To pomůže uvolnit zatížení ve vašich očích.
Jezte mrkev nebo pijte mrkvovou šťávu každý den. Mrkev obsahuje vitamin A, nezbytný pro správné fungování očí. Pro maximalizaci účinku si do mrkvové šťávy přidejte pár kapek olivového (či jiného kvalitního) oleje. Malé množství tuku pomůže organismu efektivněji vstřebat vitamíny.
Pokud máte pocit unavených očí, umyjte si je teplou vodou.

Večer jsou oči obvykle po celém dni nejvíce unavené. Dopřejte jim odpočinek a alespoň dvě hodiny před spaním se nedívejte na televizi, na obrazovku počítače, zda na váš smartphone. Pokud je to pro vás příliš náročná výzva, nainstalujte si alespoň na váš smartphone či tablet filtr modrého světla, který zajistí, že budete moci snadněji usnout.
Vyzkoušejte indiánské cvičení trataka. Cvičení pomůže uvolnit kromě očí i vaši mysl a zlepší vaši schopnost soustředit se.

oci3

Sedněte si oproti nějakému objektu, pro začátek dobře poslouží hořící svíčka. Zaměřte svou pozornost na plamen svíčky. Pokuste se mrkat co nejméně. Po několika minutách zavřete oči a snažte se uchovat si tento obraz ve své mysli co nejdéle, ideálně asi 10 minut. Pomocí tohoto cvičení pomůžete nejen svým očím, ale vyčistíte si tak i svou mysl od těžkých myšlenek a uvolníte se.