Úvod ZDRAVÍ Rady 10 potravin, které vám vyčistí ucpané cévy a tepny. Preventivně také chrání...

10 potravin, které vám vyčistí ucpané cévy a tepny. Preventivně také chrání před infarktem!


Existuje nespočet různých komerčních způsobů, jak preventivně chránit naše krevní řečiště. Od receptů na blahodárné džusy, šejky či detoxikační nápoje. Ty by měly pročistit vaše tepny a cévy, aby váš organismus pracoval tak, jak má. Příroda je ale bohatá a nabízí velké množství potravin, které vám pročistí tělo přírodní cestou.

Dnes vám ukážeme 10 potravin, které vám pomohou pročistit ucpané cévy od cholesterolu a tuků z potravy, čímž ochrání vaše srdce před možným infarktem.

Avokádo

cevy cisteni1

 

 
Místo rostlinného tuku můžeme zvolit velice chutnou alternativu, která zlepší hladinu cholesterolu v naší krvi. Připravme si doma pomazánku z avokáda spolu s česnekem, která snižuje špatný LDL cholesterol a zvyšuje hladinu dobrého cholesterolu HDL.

Chřest

cevy cisteni2

Chřest je přirozenou potravinou, která pročišťuje cévy. Snižuje také krevní tlak a brání před vznikem krevních sraženin, které mohou způsobovat komplikace srdečně-cévního systému. Tato zelenina je plná vlákniny, minerálů a vitamínů jako K, B1, B2, C a E.

Granátové jablko

cevy cisteni3

 

 

 
Ovoce, které není v našem jídelníčku úplně obvyklé, ale za to velmi důležité. Obsahuje totiž potřebné fytonutrienty, které působí svými silnými antioxidačními účinky a chrání tak artérie a jejich výstelku proti poškození.

Brokolice

cevy cisteni4

Brokolice obsahuje velké množství vitamínu K. Díky tomu znemožňuje vápníku narušovat cévní řečiště. Tak jako většina zeleniny je bohatá na vlákninu, která snižuje krevní tlak a úroveň cholesterolu v krvi.

Kurkuma

Toto koření působí silným protizánětlivým účinkem. Úspěšně snižuje záněty, které jsou hlavní příčinou arteriosklerózy, čili kornatění cév. Přidáváním kurkumy do naší stravy snížíme poškození cév a také vznik krevních sraženin.

Kaki (churma)

cevy cisteni5

 

 
V poslední době velmi oblíbené ovoce na našem českém trhu. Před nedávnem by jste kaki jen těžko hledali v marketech. Dnes ho seženete prakticky všude. Jde o žluté asijské ovoce, které připomíná křížence jablka spolu s broskví. Záleží jaké velikosti se dorůstá. Je plný antioxidantů a polyfenolů, které snižují LDL cholesterol a hladinu triglyceridů (tuků) v krvi.

Spirulina

cevy cisteni6

 

 
Zní to možná trochu neuskutečně, ale tato malá zeleno-modrá sinice umí regulovat hladinu lipidů v krvi. Je také zdrojem bílkovin, které mají všechny esenciální aminokyseliny, které tělo potřebuje pro udržování optimálního zdraví. Umí také zrelaxovat a uvolnit stěny artérií a stabilizovat krevní tlak za současné kontroly hladiny tuku v krvi.

Skořice

Skořice snižuje hladinu cholesterolu v krvi a zároveň odstraňuje z cév usazeniny a preventivně brání v tvorbě dalších. Je plná antioxidantů, které zlepšují zdraví srdečně-cévního systému tak, že zamezují krvi v oxidaci. Každé ráno si nasypeme kousek skořice do kávy, na chléb či na jakékoliv jiné jídlo na zlepšení jeho chuti a zároveň si užijeme jeho zdravotní přínosy.

Brusinky

Další potravina bohatá na antioxidanty, které snižují hladinu špatného LDL a zvyšují hladinu dobrého HDL cholesterolu v krvi.Ve skutečnosti, pravidelná konzumace brusinkového džusu vám může pomoci snížit celkové riziko srdečních onemocnění až o 40%!

Zelený čaj

cevy cisteni7

Zelený čaj obsahuje vysokou hladinu katechinů, které ve střevech zabraňují absorpci cholesterolu z jídla do krevního oběhu. Konzumace jen jednoho nebo dvou šálků zeleného čaje denně dokáže zlepšit krevní hladiny tuků v krevním řečišti. Navíc zelený čaj podporuje a zrychluje váš metabolismus, který může být velmi nápomocný při snahách o hubnutí a také podporuje zdraví srdečně-cévního systému.




loading...

Kam dál?