Žijte déle! Zde je 15 nejlepších potravin na pročištění Vašich tepen a prevenci infarktu myokardu.



Infarkt myokardu je akutní klinický stav charakterizovaný atrofií srdečního svalu. Až 98% případů srdečního infarktu je způsobeno aterosklerózou tepen, které zásobují srdce krví.

Kvůli vytvoření aterosklerotického plátu je narušen tok krve a v srdečním svalu je tak pozorována anémie.

Prevence

Aby se podařilo zabránit vzniku anémie a následně infarktu, zde je seznam věcí, které byste měli pravidelně v dostatečném množství konzumovat.

1

Aterosklerotické plaky

Losos

Stejně jako jiné typy mastných mořských ryb (tuňák, makrela nebo sleď) je bohatý na esenciální mastné kyseliny, které pomáhají snižovat hladinu cholesterolu v krvi.

 

 

Pomerančová šťáva

Čerstvá šťáva z pomeranče obsahuje mnoho antioxidantů, které podporují zdraví cév. Tento lahodný nápoj také snižuje krevní tlak. Stačí jen 2 sklenice pomerančové šťávy denně a o dávku vitamínu C máte postaráno.

Ořechy

Omega-3 mastné kyseliny a mononenasycené mastné kyseliny, jejichž mají ořechy požehnaně mnoho (zejména vlašské ořechy a mandle) snižují hladinu cholesterolu a mají příznivý vliv na klouby.

Ovoce kaki

Toto trpké ovoce je vynikající na udržování si čistých cév.

Kurkuma

Koření je vhodné jak do polévek tak i do hlavních jídel. Díky svým vlastnostem dokáže výrazně snížit riziko vzniku aterosklerotických plátů.

Zelený čaj

Nápoj známý svými povzbuzujícími a zároveň zklidňujícími účinky. Vzhledem k jeho antioxidační účinky, dokáže snižovat vstřebávání cholesterolu a zvyšuje metabolismus.

Meloun

Účinně rozšiřuje cévy a stimuluje produkci oxidu dusnatého.

Tvrdé sýry

Sice jsou tyto sýry kalorické, ale jako jedna z mála si jejich konzumací nepoškozujete cévy a pomáháte si snižovat krevní tlak.

Mořské řasy

Řasy jsou bohaté na minerály, vitamíny, proteiny a antioxidanty. Jejich pravidelné užívání pomáhá regulovat krevní tlak, rozšiřuje cévy a tvoří důležitou součást při procesu cirkulaci krve. Lidé, kteří pravidelně jedí mořské řasy mají sníženou hladinu cholesterolu až o 15%.

 

 

Brusnice

Toto bobulovité ovoce je cenným zdrojem draslíku. 2 polévkové lžíce brusinek denně snižuje riziko vzniku srdečních onemocnění o 40%.

Granátové jablko

Přispívá k tvorbě oxidu dusnatého, který pomáhá stimulovat krevní oběh přirozenou cestou.

Špenát

Zelená rostlina je bohatá na draslík a kyselinu listovou, která zpevňuje svalové tkáně a snižuje riziko srdečních záchvatů. Ne nadarmo byl Pepek námořník jeho velkým fanouškem.

Olivový olej

Extra panenský olivový olej dodává tělu zdravé tuky a zároveň snižuje hladinu cholesterolu v krvi.

Brokolice

Zabezpečuje sílu našemu srdci.

Avokádo

Tuky obsažené v tomto ovoci pomáhají udržovat rovnováhu mezi dobrým a špatným cholesterolem, což je zvláště důležité pro zdraví tepen.

Samozřejmě, že proti kardiovaskulárním onemocněním jen správná strava nestačí. Fyzická aktivita, zvládání stresu, odolávání infekcím a závislostem – to je klíč k dlouhému a zdravému životu bez bolesti na vašem srdci.

loading...