Z tohoto důvodu máte nafouklé břicho! Jak se zbavit nadýmání a zhubnout přes noc! S tímhle to dokážete!



Nejčastější příčinou zvýšeného nadýmání a vypouštění větrů (prdění) je nesprávné stravování.

Nadýmání a jejich důsledky – větry a říhání způsobuje zvýšené hromadění plynů uvnitř trávicího traktu.

Nadýmání a větry jsou nejen zdravotním, ale i společenským problémem. Platí to i navzdory starému přísloví:
Lepší jeden prd než 10 doktorů.

Jídlo, které váš trávicí systém nesprávně nebo nedostatečně stráví, zhoršuje, často až znemožňuje vstřebání zkonzumovaných živin.

Za normálních okolností se i ve zdravém trávicím traktu tvoří plyny, které odcházejí konečníkem.

Plyny se vytvářejí působením střevních bakterií na nestrávené sacharidy a bílkoviny.

Za normálních okolností se denně vyprodukuje přibližně 0,5 – 1 litr plynů.

Trávení sacharidů začíná v ústech a pokračuje v žaludku a v tenkém střevě. Probíhá pomocí různých enzymů. Sacharidy, které se nestráví v tenkém střevě, přecházejí do tlustého střeva. Bakterie tlustého střeva začnou tyto cukry spotřebovávat a štěpit. Právě při tomto procesu se vytvářejí plyny, které způsobují nafouknutí a plynatost.

K rizikovým potravinám při nadýmání patří potraviny, které obsahují zkvasitelné cukry – banány, mrkev, obilné klíčky, jablka, fazole, zelí, rozinky, ořechy a mnoho dalších. Zvýšenou plynatost si způsobíte i pitím mléka, sycených nápojů, žutím žvýkačky či rychlým jedením, při kterém se vám do břicha dostane příliš mnoho vzduchu.

 

 

Základní příčiny nadýmání ve zkratce.

§ Častá konzumace nadúvajúcich potravin.

§ Nesnášenlivost mléčného cukru (laktózy).

§ Přejídání.

§ Nadměrný příjem jednoduchých cukrů.

§ Špatné kombinace potravin.

§ Rychlé jedení.

§ Nepravidelné jedení.

§ Alkoholické nápoje.

§ Nedostatečné požvýkáním stravy.

§ Nadměrné polykání vzduchu.

§ Jezení v napětí a stresu.

§ nestrávených stravy, následkem čehož se ve střevě tvoří hnilobné plyny.

Co dělat při nadýmání, jak předejít nadýmání a častým větrem.

§ Jezte ovoce a zeleninu s vysokým obsahem vody. Všechny druhy zeleniny a ovoce s vysokým obsahem vody urychlují přechod stravy střevy a zmírňují, zda odstraňují nadýmání. Jedná se hlavně o exotické ovoce jako kiwi, melouny, třešně, švestky a rajčata.

§ Vyvarujte se nevhodných kombinací potravin.

 

 
§ Nafukování vzniká také při náhlé změně stravy, například přidáním vysoce vláknitých jídel. Vlákninu třeba do stravy přidávat pomalu a dávky zvyšovat postupně, minimálně v průběhu dvou týdnů.

§ Nadýmání může být i projevem nedostatečné funkce slinivky, jater, zánětu střeva nebo žaludku. Někdy je příčinou i tzv. dráždivý tračník.

§ Trávení povzbuzuje i pravidelné pití fenyklového nebo mátového čaje po každém jídle. Léčivý účinek čaje je tím výraznější, pokud se připravuje zápar listů z čerstvých bylinek, protože obsah silic a ostatních účinných látek je v nich podstatně vyšší.

Loading...