V těle udržujete litry vody: Zdej 6 způsobů, jak se otoků zbavíte



Zadržování vody v těle je velmi nepříjemným jevem, i když se nejedná přímo o život, ale může dojít k závažnějším zdravotním problémům jako je srdeční zástava nebo onemocnění ledvin.

Přitom ve většině případů zadržování vody se dá předejít, vyléčit nebo zmírnit projevy.

Nejčastější příčiny :

1) Nadměrný příjem sodíku

Jestliže konzumujete potraviny s vysokým obsahem sodíku, případně, pokud hodně solíte své pokrmy a zároveň nepřijímáte dostatečné množství tekutin, tělo přepne do takzvaného rezervního módu, kdy začíná shromažďovat tekutiny.

Vaše buňky se snaží rozdělit vysokou koncentraci soli a dokáží o dost zvětšit svůj objem dokonce až o 20x!

Sůl není jediným zdrojem sodíku. Jeho vysoký obsah mají i potraviny z plechovky s vysokým obsahem konzervantů, zpracované maso a také některé druhy koření.

Nedostatek vitaminu B6

Vitamín B6 zajišťuje rovnováhu vody v těle. Když tělu chybí, mohou nastávat poruchy v hospodaření s ní.

Studie publikovaná v Deníku věd péče o lidi. Přišli na to, že ženy, které trpí na premenstruační syndrom, dosáhly výrazného zlepšení stavu, pokud užívali vitamin B6

Mezi potraviny s vysokým obsahem vitamínu B6 patří

  • Kuřecí maso
  • tuňák
  • krůta
  • hovězí maso bez tuku
  • slunečnicová semena
  • sušené ovoce
  • pistácie
  • brambory se slupkou
  • banány

Nedostatek draslíku

Tento důležitý minerál zajišťuje správné fungování tělesných orgánů a našeho biorytmu.

Jde o elektrolyt, který se stará o rovnováhu tekutin v těle. Konzumace potravin s vysokým obsahem sodíku, přehnané pocení při cvičení a nedostatečný příjem potravin s obsahem draslíku vede k vyčerpávání jeho zásob.

To vše pak souvisí s tvorbou otoků. Krom toho, nedostatek draslíku vede i ke spoustě dalších zdravotních problémů jako jsou přibírání, křečové žíly nebo bolesti svalů.

Draslík a sodík se navzájem vytlačují. Zvýšení příjmu draslíku tak vede k vypalování sodíku prostřednictvím moři, čímž se následně zmírní otoky v těle.

Draslík se nachází v téměř každém ovoci, ale nejvíce je obsažen v melounu, bramborách a banánech. Můžete uvažovat i o jeho doplňování i v podobě doplňků stravy.
 

 
Dehydratace

Nedostatek tekutin v těle vede k dehydrataci. V takovém stavu tělo začne reagovat tím způsobem, že bude zadržovat vodu aby přežilo.
Pravidelné pití dostatečné množství vody nebo šťáv bohatých na draslík dokáží odstranit dehydrataci a zároveň i nepříjemné otoky.

Pijte proto dost tekutin, které nezatěžují vaše tělo, dokud se zadržená voda nezačne z těla postupně vypalovat. Během té doby se vyhýbejte kávě, protože ta má odvodňovací účinek.

Nedostatek hořčíku

Zadržování vody v těle je jedním z častých příznaků nedostatku hořčíku. Hořčík je nezbytný pro tělesnou funkci. Jeho nízká úroveň je pak předzvěstí různých zdravotních problémů.

Proto konzumace potravin s vysokým obsahem hořčíku nebo užívání doplňků s kvalitními s snadno vstřebatelnými formami hořčíku výborně zmírňuje a odstraňuje otoky.
 

 
Mezi potraviny s vysokým obsahem hořčíku patří:

  • čokoláda
  • listová zelenina
  • avokádo
  • ořechy
  • celozrnná obiloviny
  • hrách
  • špenát
  • jogurt
  • sušené ovoce

Nadměrná konzumace zpracovaných potravin

Kromě vysokého obsahu sodíku a cukru jsou pro zpracované potraviny typické i různá umělá sladidla, barviva a jiné toxiny, které poškozují játra a ledviny-

Zvláště nebezpečná jsou umělá sladidla, které vyvolávají v těle velký chaos, výkyvy inzulínu, hromadění sodíku a následné zadržování tekutin prostřednictvím reabsorpce v ledvinách.

Proto se vyhýbejte zpracovaným potravinám a pravidelně tělo detoxikujte pomocí čerstvých zeleninových a ovocných džusů. Hlavně dbejte na zdraví jater a ledvin, které v tomto procesu hrají hlavní roli.

Kromě toho, existují některé bylinky, které pomáhají odstraňovat hromadění tekutin v těle.

Mezi ně patří byliny s diuretickými účinky :

  • Pampeliška
  • kopřiva
  • ibišek
  • česnek
  • fenykl
  • petržel
loading...