Toto se stane s vašim tělem, pokud budete konzumovat 3 vejce denně



Redukce hmotnosti, lepší vidění, silné kosti a zuby – to není všechno. Pokud si k snídani dopřejete 3 vejce každý den, budete zdravější a ochráníte se před různými nemocemi.

Výhody vajec na náš organismus

Shromáždili jsme 9 přesvědčivých výhod, proč byste měli vajíčka přidat do vaší každodenní stravy.

Cholesterol?
Za časté spory o výhodách a rizicích vajec je zodpovědný právě zmíněný cholesterol. Jedno vajíčko obsahuje 180 až 186 mg lipidů (tuků), zatímco játra produkují asi 1000-2000 mg cholesterolu každý den. Vejce mohou skutečně nahradit špatný cholesterol tím zdravým. Kromě toho, zvýšení hladiny cholesterolu v krvi brání právě lecitin, který se ve vajíčkách nachází.

vejce dieta1

 

 
Posílení kostí a zubů
Vejce obsahují vitamin D, který je v těle potřebný k absorpci vápníku a zachování zdraví našich zubů a kostí. Vaječný žloutek je jeden z mála potravin s přirozeným zdrojem tohoto vitamínu.

vejce dieta2

Energetická hodnota
Odborníci na výživu doporučují denní příjem vajec a nejen to. Živiny a aminokyseliny podporují důležité funkce organismu. Podstatné výhody vajec spočívají v energetické hodnotě, kterou potřebují zejména všichni lidé vedoucí aktivní životní styl.

vejce dieta3

 

 
Zásobárna vitaminů a minerálů
Vajíčka mají příznivý prospěch i díky množství vitamínů a minerálů potřebných pro správné fungování lidského těla. Vitamin A, D, E, B3, B6, B12, kyselina listová nebo cholin. Co se týče minerálů a stopových prvků jde o: jód, zinek, hořčík, železo a fosfor. Například, stopový prvek selen podporuje imunitní systém a štítnou žlázu.

vejce dieta4

štíhlá postava
Vejce jsou nízkokalorické. Díky lecitinu a cholinu se podílejí na odstraňování tuků a cholesterolu z těla. Kvalitní proteiny obsažené ve vejcích nás zasytí na delší dobu a tím pádem pomáhají udržovat normální váhu.

vejce dieta5

 

 
vynikající snídaně
Příjem potravy vajec k snídani může snížit spotřebu neužitečných potravin, které konzumujeme každý den. Smaženice na snídani urychluje úbytek hmotnosti a zároveň udržuje příjem energie během dne na optimální úrovni. Takové snídaně budou určitě chutné a vydatné!

vejce dieta6

Posílení a uchování si zraku
Vaječné žloutky obsahují vysoké množství luteinu a zeaxantinu, které jsou nezbytné pro udržení normálního vidění. Kromě toho dokážou předcházet šedému zákalu.

vejce dieta7

 

 
vaječný bílek
Vejce jsou přírodním zdrojem bílkovin, které jsou nenahraditelnou potravinou pro každého z nás. Slouží na hubnutí, buduje svalovou hmotu, kontroluje hypertenzi a stará se o zdraví kostí. Jedno větší vajíčko v sobě obsahuje 6 g proteinu. Množství bílkovin ve třech vajíčkách odpovídá jedné porci masa.

vejce dieta8

Pomocníci pro srdeční činnost a nezbytné při těhotenství
Vědci provedli experiment po kterém prokázaly, že konzumace vajec nás může zbavit kardiovaskulárních onemocnění. Obsah kyseliny listové přispívá k normální funkci krvetvorby a ke správnému vývoji plodu během těhotenství.

vejce dieta9

loading...