Toto jsou ideální snídaně, pokud chcete ztratit břišní tuk!



Všichni bychom měli vědět, že snídaně je nejdůležitější věc a neměli bychom je přeskočit.

Proč snídaně – nejen při hubnutí

Po spánku, tedy ráno máme v těle nízkou hladinu cukru, málo vitamínů, živin a dalších potřebných látek. Pokud Vaše snídaně dokáží doplnit tyto chybějící látky, pak Váš den, resp. dopoledne zvládnete mnohem snadněji než bez snídaně.
Pokud si navíc dáte zdravé snídaně, které jsou zároveň dietní snídaně, určitě Vaše snaha zhubnout bude odměněna.

zdrava-snidane4

 

 
A navíc pokud si dáte zdravé snídaně, uděláte výrazný krok k tomu, aby Vás přes den a večer nepropadli choutky. Protože nezdolané choutky jsou nejčastější příčinou neúspěchu při hubnutí. A v neposlední řadě lidé, kteří snídají jsou zdravější. Pokud selžete hned ráno a podlehnete chuti na hroznou snídani nebo se vymluvíte, že nemáte čas snídat, přes den se Vám to bude už jen těžko zachraňovat. A to by byla škoda, ne?

Kdo nesnídá je tlustší a nemocnější

zdrava-snidane1

 

 
Proč nesnídáte? Stačí Vám ranní káva, případně cigaretka? Nebo ráno nejste hladová / ý? Nebo prostě nestíháte?

Pokud nahradíte zdravé snídaně kafíčkem, tak ta Vás sice chvilku probere, ale nedostatek živin a dalších potřebných látek se projeví mimo jiné nervozitou, stresem a zvýšenou náchylností na civilizační onemocnění, na nadváhu, … oproti lidem, kteří den začínají zdravou snídaní. To platí i pro lidi, kteří nesnídají z jakýchkoliv příčin. Pokud ráno např. nebýváte hladová / ý, tak to může být jen zvyk nebo je to způsobeno tím, že večer se přejídáte nebo jíte těsně před spaním. Pokud nesnídáte, kvůli tomu, že nemáte čas, tak vstaňte o 10 minut dříve. Ale v podstatě to že nemáte čas je jen výmluva.

Ale co na snídani?

zdrava-snidane2

 

 
Nejen při hubnutí je důležité co k snídani jíte. To že vůbec snídáte je super, ale to je jen polovina úspěchu nejen při hubnutí. Druhá polovina úspěchu závisí od toho, co jíte k snídani. Protože například 3 povidlové buchty nejsou ani zdravé snídaně a pokud chcete zhubnout, tak nejsou ani dietní. Totéž se týká i vánočky, povidel, sladkého pečiva, … ..

1. Snídaně na bázi sacharidů a tuků

Nezdravé snídaně. Mezi takové snídaně řadíme snídaně, které obsahují zejména sacharidy a tuky. Vyznačují se tím, že jsou kalorické (určitě nepatří mezi dietní snídaně) a bohužel většinou nejsou ani zdravé (jen škoda, že jsou takové dobré :-)). Takže tyto snídaně nejsou na hubnutí vůbec vhodné. Je to druhá nejhorší varianta po nesnídání. Nejen kvůli kaloriím ale zejména kvůli vysokému glykemickému indexu, nedostatku bílkovin a vlákniny. A to vše způsobuje choutky – takže brzy po takové snídani budete opět hladoví a budete mít chuť opět na nějakou pamlsek. Pamatujte, jakým jídlem den začnete, tak se budete cítit po celý den.

Patří sem: bílé pečivo s máslem, džemem, sladké pečivo, croassanty a jiné plněné sladké pečivo,

2. Zdravá snídaně

zdrava-snidane3

 

 
Zdravé snídaně se vyznačují tím, že obsahují bílkoviny, tuky, cukry a vitamíny a jiné živiny ve správném množství. Bílkoviny zdravé snídaně musí obsahovat proto, aby nás nejen na delší zasytily ale bílkoviny jsou pro tělo nezbytné. Zdravá snídaně musí obsahovat i sacharidy a tuky (v malém množství), protože naše tělo potřebuje energii na dopoledne a některé vitaminy jsou rozpustné pouze v tucích. Dále by zdravé snídaně měla obsahovat vlákninu (čištění organismu a delší pocit zasycení) a vitaminy, minerály a další pro tělo důležité látky … .. Důležité je, aby výsledný glykemický index zdravé snídaně byl nízký nebo střední.

Zdravá snídaně – příklady

Celozrnné chléb se šunkou nebo vajíčkem, rajče a kousek papriky – celozrnné pečivo obsahuje složené sacharidy, přiměřené množství tuku a vlákninu. Šunka nebo vajíčko je zdrojem bílkovin a zelenina (rajče, paprika, ….) Obsahuje spoustu vitamínů, minerálů, antioxidantů, …. Takové snídaně mají nižší až střední glykemický index. Výsledkem je, že takové snídaně jsou zdravé snídaně.

Mozzarella, celozrnná bagetka, zelenina, vajíčko – mozzarella je zdrojem bílkovin, bagetka zdrojem sacharidů a vlákniny a zelenina zdrojem vitamínů, minerálů a vlákniny. Glykemický index je nižší až střední.

Takové snídaně jsou nejen zdravé, ale jsou to i rychlé snídani. Stačí když den předem v potravinách nakoupíte to, co na ně potřebujete.

Dietní snídaně na hubnutí

Samozřejmě, že zdravé snídaně jsou vhodné na hubnutí. Ale můžete si je mírně upravit, aby byly ještě účinnější. Takové upravené snídaně jsme nazvali dietní snídaně. Základem dietních snídaně na hubnutí jsou samozřejmě zdravé snídaně. Mnoho z vás má v rámci stravování při hubnutí problém dosáhnout požadované množství kvalitních bílkovin, které jsou nezbytné pro správné hubnutí. Pokud chcete zhubnout, tak je vhodná mírná úprava zdravé snídaně na dietní snídaně. Jogurty a ostatní mléčné výrobky vyměňte za nízkotučné (bez přidaného cukru), zmenšete porci pečiva o 20% a místo toho si přidejte o 20% více bílkovin – vajíčko, šunka, …. Výsledkem budou dietní snídaně s vyšším podílem bílkovin a dokonce i s nižším glykemickým indexem (zasytí na delší dobu).