Tolik kroků musíte udělat, abyste shodili pár kilo



Chůze je jedním z nejjednodušších a nejbezpečnějších cvičení vůbec. Je to vynikající způsob jak se rozhýbat, relaxovat, doplnit chybějící energii a nadýchat se čerstvého vzduchu. Krátkou procházku bychom měli absolvovat na denní bázi.

Chůze dokonce pomáhá i při hubnutí. Pokud si myslíte, že je chůze nudná, jste na omylu. Zapojte přátel nebo si do sluchátek pusťte hudbu. Drobné maličkosti udělají z chození příjemný relax.

chuze1

 

 
Začali jsme ale o tom hubnutí. Pomocí chůze se udržujete v kondici. Nemusíte držet diety, ani trávit hodiny v tělocvičně. Chůze je skvělá na hubnutí a doporučují ji i lékaři. Chcete-li někde začít, se změnou jídelníčku přidejte alespoň 30 minut chůze denně.

chuze2

 

 
Chůze tedy při ztrátě tělesné hmotnosti hraje důležitou roli. Pokud bychom to měli přepočítat na čísla, tak pokud půjdete přibližně rychlostí 6 kilometrů za hodinu, spálíte přibližně 400 kalorií. Pokud si čísla zapisujete nebo jsou pro vás prostě důležité, ve správném měření by vám mohl pomoci krokoměr. Tento malý přístroj, který si připnete na pás, nohu, či ruku, zaznamená přesný počet kroků, dokonce i rychlost, jakou jste kráčeli. Po několika dnech budete vidět, jak postupujete.

chuze3

 

 
Kolik kroků tedy musíme udělat, abychom začali hubnout? Pokud projdete cca 1,5 km, uděláte asi 2000 kroků, což se rovná 100 spálených kalorií. 0,5 kg je cca 3500 kalorií, což znamená, že pokud chcete zhubnout 0,5 kg za týden, je třeba spálit 500 kalorií, což je přibližně 10 000 kroků. To jsou ovšem pouze čísla. Důležitý je váš vlastní pocit a radost z toho, že pro sebe něco děláte. Hubnutí se lze neprojeví hned, ale to ani když cvičíte v posilovně.

chuze4

 

 
Nezapomínejte, že při chůzi byste se vždy měli dívat přímo před sebe, brada by měla směřovat trochu dopředu, měli byste mít sportovní oblečení, například na běh a ruce sevřené v pěst vedle těla. Záď je třeba mírně vytisknout směrem nahoru, břicho stáhnout a chůze by měla být svižná, kroky dlouhé. Takto by to mělo vypadat, pokud je chůze jako cvičení. Postupem času můžete přidat i mírný klus, nebo ještě zrychlit tempo. Uvidíte, bude to mnohem snazší, než si možná myslíte teď.

chuze5

 

 
Ideální je, kdybyste chodili na procházky alespoň třikrát týdně na začátku na 20 minut. To vám nezabere až tolik času však? Postupně můžete procházky prodlužovat. Klidně choďte i hodinu a déle. Ideální je, když budete mít při procházce společnost. Mohou to být vaši přátelé, se kterými vám rychleji uplyne čas, nebo pokud máte pejska, o procházkách už určitě víte své. Je to ideální a tichý společník když potřebujete na chvíli vypnout. Motivujte se pěknými místy, které můžete vidět, případně si zakupte hole na chození, jako užitečnou pomůcku. O chůzi jako o cvičení se můžete poradit i se svým lékařem.

chuze6
Věřím, že vám tyto rady pomohou, a že si procházku dopřejete alespoň párkrát do týdne. Neberte to jako povinnost či nutnost, berte to jako potěšení.

loading...