Tato jedinečná věc má více antioxidantů než borůvky, více vitamínu A než mrkev a více železa než špenát . Co to je za věc?



Někteří možná ihned víte, o čem je vlastně řeč. Mnozí z nás však nemají ani tušení že?Řeč je o zázračné potravině, o níž se ve světě začalo mluvit jen před několika lety, přičemž jsme se o ní mohli doslechnout jako o zeleném zázraku či tajemství zdraví starověkých Aztéků. Dnes víme o této potravině víme mnohem víc. Je velkým kamarádem vegetariánů i veganů kvůli bílkovinám. Nejde tu však jen o ně. Spirulina je nesmírně bohatým zdrojem důležitých antioxidantů, enzymů, vitamínů a minerálů, což znamená, že bychom určitě kolem ní neměli projít jen tak bez povšimnutí.

Co dělá tuto potravinu tak speciální?

Jedná se o cyanobakterie, resp. sladkovodní modro-zelenou řasu obsahující beta-karoten a chlorofyl. Jak dobře víme, řasy produkují kyslík ve vodě prostřednictvím fotosyntézy jako rostliny. Spirulina je však výjimečná v tom, že neobsahuje celulózu, což znamená, že je pro nás snadno stravitelná.
Dnes najdeme tyto sinice téměř všude, ať už v oceánech, sladkých vodách nebo vlhkých půdách. Dokonce i na Antarktidě. Spirulina, kterou si však koupíte ve formě prášku, pilulek či vloček, pochází z břehů Havaje nebo Jižní Ameriky.spirulina2-1024x682


Pokud svou stravu obohatíte o Spirulinu, tělo se Vám odvděčí. Výhodnou je zejména pro již zmíněné vegetariány a vegany, kterým může chybět vitamin B-12, jehož je tato řasa opravdu bohatým zdrojem.

Co obsahuje 1 gram spiruliny?

3 100 % víc beta-karotenu (vitamin A) jak mrkev
5 500 % více železa než špenát
600 % více bílkovin než tofu
280 % více antioxidantů než borůvky

Modro-zelené řasy obsahují vitamín B1 (thiamin), B2 (riboflavin), B3 (nikotinamín), B6 ​​(pyridoxin), B9 (kyselina listová), C, D a E.
Spirulina je taktéž výborným zdrojem draslíku, vápníku, chrómu, mědi, hořčíku, manganu, fosforu, selenu, sodíku a zinku.spirulina

Stále však nekončíme. Mezi další výhody užívání spiruliny patří:


# Zmírňování příznaků alergie
# Zvyšování imunity
# Regulace krevního tlaku
# Normalizace cholesterolu
# Napomáhá střevní flóře
# Snižuje riziko rakoviny
# Snižuje riziko katarakty a degenerace spojené s věkem
# Protizánětlivý a antimikrobiální účinek
# Antivirová ochrana proti HIV, oparu a hepatitidě
# Zlepšení stavu jater po konzumaci chemických drog

Jak by se měla spirulia užívat?

Je jen na Vás, kterou formu tohoto zázraku se rozhodnete užívat. Mnozí lidé však mají v oblibě Spirulinu přidanou do chutných smoothies, které si takto obohatíte živinami ještě více. Zajímavou možností je přidat lžíci prášku Spiruliny do popcornu, do kterého můžete pro ještě dokonalejší chuť přidat drcený česnek, případně ji můžete přidat do chutných cookies.

Tak co, přesvědčili jsme Vás? Pokud ano, neváhejte se o nové vědomosti podělit i se svými kamarády!

loading...