Takhle bude reagovat vaše tělo, když přestanete jíst maso



Jedení nebo úplný půst od masa je jen vaší volbou. Zatímco někteří lidé si nemohou představit ani jediný den bez masa, jiní tím žijí a berou to jako detoxikaci jejich těla nebo-li zdraví životní styl.

Agentura pro rakovinu Světové zdravotnické organizace (WHO), Mezinárodní agentura pro výzkum a léčbu rakoviny, vydala v říjnu 2015 znepokojivou zprávu.

Tato zpráva, založená na studiích prováděných 20 let, zkoumala potenciál vyvolání rakoviny u dvou nejpopulárnějších druhů masa na světe – tmavého a zpracovaného.

Mezi zpracované maso patří maso, které prošlo procesy, jako solení, zrání, fermentace a uzení, a není již ve svém prostředí.

Zpracované maso mimo jiné zahrnuje salám, sušené maso, sušené maso hovězí, párky, buřty, klobásy, masité placičky, konzervované maso a masitou omáčku.

Podle několika studií je pravidelná konzumace zpracovaného masa spojena s kolorektálním karcinomem.
Odborníci mluví o tom, že osoba, která konzumuje 50 gramů zpracovaného masa každý den, si zvyšuje riziko tvorby rakovinových nádorů.

Odborníci dále upřesnili, že zatímco konzumace zpracovaného masa samotného není tak karcinogenní, riziko se ale zvyšuje při pravidelném konzumování toho typu masa.

I přestože je nutriční prospěch nezpracovaného masa platným argumentem, zdravotní rizika pro někoho, kdo pravidelně konzumuje maso, převažují nad výhodami, zvláště při zvážení mnohých vegetariánských doplňků, které mají nahradit maso.

Jestli se to týče vaší stravy a zdraví, je velmi důležité udělat dobré rozhodnutí pro vaše zdraví. Ať už se rozhodnete odstranit maso z vaší stravy nebo jednoduše snížit jeho spotřebu, musíte vědět, jak to ovlivní vaše tělo.

 

 
Co se stane s vaším tělem když přestanete jíst maso ?

  1. zlepší se zdraví vašeho srdce

Zánět obranným mechanismem vašeho těla proti útoku mikroorganismů a virů způsobujících nemoci.

Nicméně některé potraviny, jako je například maso, jsou zánětlivé a mohou zánětu umožnit přežít. Přetrvávající zánět je příčinou závažných nemocí včetně srdečních chorob.

Neu5Gc je molekula nevytvářená v našem těle, ale vyskytuje se v tmavém mase.

Jestliže jíte tmavé maso, vaše tělo reaguje na tuto cizí molekulu aktivací tělesné ochrany ve formě zánětu jako imunitní reakci. Když jíte maso pravidelně, vaše tělo neustále reaguje tímto způsobem, což umožní přetrvání a vznik zánětu.

Proto se většina vegetariánů rozhodla pro život bez masa, jelikož jim není lhostejný jejich tělo a chtějí být zdraví.

  • Ochráníte se před vznikem rakoviny

    Zánět je příčinou různých potenciálně smrtelných onemocnění a rakovina je jednou z nich.

    Studie WHO jasně ukazuje karcinogennost tmavého masa a zpracovaného masa, která se dále zvyšuje pravidelnou spotřebou jakéhokoliv masa.

    Někdejší studie také přišli na spojitosti mezi spotřebou masa a zvýšeným rizikem jistých rakvinotvorných nádorů.

    vysoká spotřeba masa je spojena s výskytem kolerektálního masa karcinomu (což je spojené s rakovinou tlustého střeva, konečníku a střev), podle studie z roku 2004 vydané v Enviromental and Molecular.

    Studie dále uvádí, že pokud je maso je maso vařeno nebo i uzeno při vysokých teplotách, uvolňuje chemikálie, které mění lidskou DNA a činí lidi náchylnějšími k rakovině.

    Vegetariánská strava se tomu to riziku vyhýbá.

    Přechod z nevegetarianské stravy na vegetariánskou snižuje žlučové kyseliny a neutrální steroly a následně snižuje riziko rakoviny tlustého střeva.

    Žlučové kyseliny a neutrální steroly je druh tuku, které se vyskytují u výkalů a ve velkém množství jsou vysoce rizikovým činitelem pro rakovinu tlustého střeva.

     

     

  • Vaše šance na delší život se zvýší¨

    Konzumace masa, a to hlavně tmavého masa a zpracovaného masa, může váš život viditelně zkrátit.

    Podle studie z roku 2003 dokázala že lidé, kteří se vyhýbají pojídaní masa žijí déle.

    Vědci se zaměřili na populaci, která konzumuje výše uvedené produkty a přišli na to, že zemřeli ti, kteří konzumovali vice tmavého masa, dříve na srdeční choroby a měli mnohočetné výskyty zánětů.

    Studie dále uvádí, že ti, kteří konzumují denní porci tmavého masa, si zvyšují pravděpodobnost smrti o 13%, což vyskočí na 20%, je-li tmavé maso zpracované.

    Nahrazení masa ve vaší stravě vegetarianskými zdroji bílkovin, jako jsou mléčné výrobky, luštěniny a ořechy, může prodloužit délku vašeho života.

  • Zhubnete

    Když lidé přejdou ze stravy, níž je obsaženo maso, na stravu bez masa, začnou hubnout zároveň s tím, jak se v rámce celkové výživy obracejí na nízkokalorickou stravu.

    Podle studie z roku 2007. Rostlinná veganská strava spojena s podstatným snížením hmotnosti u lidí s nadváhou při období pravidelného sledování v rozmezí 1 až 2 letech.

    Vegetariánská strava je bohaté celozrné potraviny, zeleninu a ovoce, což jsou neskutečně důležité věci a ulehčují chod našeho těla a také dodávají našemu tělu spoustu energie. Vláknina byla vždy pozitivně spojována s nižším indexem tělesné hmoty (BMI) a hmotností. Navíc rostlinné potraviny jsou bohatší na výživu a chudší na kalorie.

    Lidé, kteří dodržovali vegetariánskou stravu, zhubli o 2 kg a ti, kteří dodržovali veganskou stravu, zhubli až 2,5 Kg než lidé, kteří pravidelně jedli maso.

  • loading...