Při nebezpečně nízké hladině hořčíky Vás bude vlastní tělo varovat. Tyto signály neignorujte!



Podle amerického ministerstva zemědělství trpí polovina populace nedostatkem hořčíku. Tento minerál je pro tělo důležitý hlavně proto, že ho jakákoli buňka v těle potřebuje pro správnou funkci.

Buď jej můžete konzumovat v tabletách, které jsou doplňkem stravy a nebo v potravinách. Lékaři doporučená denní dávka je 500 až 1000 mg hořčíku.

Příznaky, které vám říkají, že máte hořčíku nedostatek:

Onemocnění srdce
Podrážděnost
Tikání nervů v obličeji
Nespavost
Osteoporóza
Krevní sraženiny
Nestabilní hladina cukru v krvi
Chronická únava
Migrény
Křeče nohou
Úzkost a deprese

Nedostatek hořčíku bývá spojen s dalšími chronickými chorobami, silnými svalovými křečemi v nohách, cukrovkou typu 2 a dokonce i s výpadky paměti.

Potraviny, ve kterých je hořčík obsažen:

hořká čokoláda
ořechy
banány
avokádo
ryby
zelená listová zelenina (kapusta, špenát)
luštěniny
zrna či semínka

pexels-photo-41123-large-1

 

 
Pokud se rozhodnete o konzumaci hořčíku v tabletách, je důležité si uvědomit, že se může vyskytovat ve více formáchv glycinu, taurinu, orotát a malátu.

Účinky glycinu:

Pomáhá při depresích a úzkosti
léčí nespavost
uvolňuje mysl
léčí průjem

Účinky malátu:

Zmírňuje svalovou únavu
zlepšuje trávení
Dodává tělu energii
Zmírňuje menstruační bolesti

Účinky Tauro:

léčí migrény
Pomáhá při léčbě srdce (zvýšená arytmie)

Účinky orotát:

Podporuje zdraví srdce
Dokáže zvýšit výkon u sportovců

Nejlepším způsobem jak tělu dopřát vhodné množství hořčíku, je kombinace potravin s doplňky. Také je dobré, pokud doplňky stravy obsahují vitamín B6, protože ten zlepšuje jejich absorpci. Můžete také koupit doplňky, které obsahují všechny výše uvedení formy hořčíku, co dokáže současně zlepšit funkci mozku, srdce a svalů.

pexels-photo-128597-large

loading...