Při nebezpečně nízké hladině hořčíku v těle vás tělo bude varovat toto neignorujte!



Podle amerického ministerstva zemědělství trpí polovina lidí nedostatkem hořčíku v těle. Tento minerál je pro tělo důležitý hlavně proto, že ho jakákoliv buňka potřebuje pro správné fungování.

Buď ho můžete konzumovat v tabletkách, které jsou určené jako doplněk stravy a nebo v potravinách. Lékaři doporučená denní dávka jé 500 až 1000 mg hořčíku.

Příznaky, které vám budou naznačovat nedostatek hořčíku

  • Onemocnění srdce
  • podrážděnost
  • únava
  • tiky v obličeji
  • osteoporóza
  • krevní sraženiny
  • nestabilní hladina cukru v krvi
  • migréna
  • křeče
  • úzkost a deprese

Nedostatek hořčíku v těle je spojen s dalšími chronickými chorobami, silnými svalovými křečemi v nohách cukrovkou typu 2 a dokonce i s výpadky paměti.

Potraviny obsahující hořčík

  • hořká čokoláda
  • ořechy
  • banány
  • avokádo
  • ryby
  • listová zelenina (kapusta, špenát)
  • luštěniny
  • zrna či semínka

Pokud se rozhodnete o konzumaci hořčíku v tabletách, je důležité si uvědomit, že se může vyskytovat ve více formách- v glicinu, tauriny, orotátu a malátu.

Účinky glycinu

  • Pomáhá při depresích a úzkosti
  • léčí nespavost
  • uvolňuje mysle
  • léčí průjem

 

 
Účinky malátu

  • zmírňuje svalovou únavu
  • zlepšuje trávení
  • dodává tělu energii
  • zmírňuje menstruační bolesti

Účinky taurinu

  • Léčí migreny
  • pomáhá při léčbě srdce

Účinky orotátu

  • Podporuje zdraví srdce
  • dokáže zvýšit výkon u sportovců

Nejlepším řešením nedostatku hořčíku, je kombinace potravin s doplňky. Také je dobré, pokud doplňky stravy obsahují i vitamin B6, protože ten zlepšuje jejich absorpaci. Můžete také koupit doplňky, které obsahují všechny uvedené formy hořčíku.

loading...