Před měsícem mi lékaři doporučili tento lék… zbavila jsem se mnoha nemocí



Rybí olej zažívá v této době nový rozmach a není se čemu divit. U lidí je stále více populárnější zdravý životní styl, který zahrnuje nejen sport ale i správné stravování.

Rybí olej můžete do těla dostat v kapalné podobě nebo pomocí kapslí. První možnost je levnější ale nepříliš chutná a voňavá, proto většina lidí sáhne raději po kapslích. Dozvíte se, jaký má rybí olej prospěch pro nás a jak jej použít.

rybi tuk1

 

 
Tento poklad se skládá ze směsi různých glyceridů, jejichž hlavní složkou je kyselina olejová a hned za ní kyselina palmitová spolu s polynenasycených omega-3 a omega-6 mastnou kyselinou.

Omega-3 mastné kyseliny při kontaktu se vzduchem velmi rychle oxidují a produkty, které je obsahují, jsou nevhodné ke konzumaci. Želatinové kapsle zabraňují této oxidaci a zvyšují tak i jejich trvanlivost.

rybi tuk2

 

 
Užitečné vlastnosti rybího tuku

Obsahuje v sobě vitaminy A a D. podporuje růst a rozmnožování buněk v kůži a sliznici. Vzhledem k přítomnosti těchto vitamínů, je rybí olej účinný na vlasy, nehty a pokožku, zejména pro ženy.
Vitamin D snižuje nervovou dráždivost, náklonnost ke křečím v nohou, podporuje pronikání vápníku a fosforu do buněk, proto se doporučuje dávat i dětem.

Máme skvělý recept na masku proti vráskám a stařeckým skvrnám. Důkladně si promíchejte 1 lžičku rybího oleje se stejným množstvím medu. Aplikujte na obličej po dobu 30 minut a následně si ji umyjte heřmánkovým odvarem. Pokožku nechte přirozeně vyschnout.

rybi tuk3

 

 
Polynenasycené omega-3 mastné kyseliny jsou nejcennější součástí rybího tuku. Brání rozvoji onemocnění kardiovaskulárního systému, snižuje hladinu špatného cholesterolu a tím snižuje i riziko vzniku aterosklerózy. Zlepšuje krevní oběh, zmenšuje krevní sraženiny, má příznivý vliv na funkci srdce a zabraňuje vzniku i rozvoji arytmií.
Omega-3 mastné kyseliny snižují riziko vzniku cukrovky. Bez nich není možná tvorba buněčných membrán či pojivových tkání.

rybi tuk4

 

 
Rybí tuk pomáhá spalovat nasycené tuky. Mnozí odborníci na výživu doporučují používat rybí tuk v boji proti nadměrné hmotnosti. Australští vědci provedli zajímavý experiment: lidem, kteří denně přijímali 6 gramů rybího oleje a byli zapojeni do 45-minutové aktivity, se zlepšil metabolismus tuků ve srovnání s těmi, kteří konzumovali slunečnicový olej.

Cvičení a příjem rybího oleje pomáhá snižovat množství tělesného tuku.

rybi tuk5

 

 
Zlepšuje funkci mozku a schopnost učení. Z tohoto důvodu, kapsle rybího oleje denně jsou nejlepší prevencí proti demenci.

rybi tuk6

Je oblíbený i mezi kulturisty, protože tento tuk zajišťuje sportovcům zdroje na růst svalové hmoty v podobě vitaminů a minerálních látek, aniž by měl na tělo negativní účinek na zdraví.

rybi tuk7

 

 
Gynekologové radí užívat rybí olej i při bolestivé menstruaci a při komplikacích během těhotenství. Muže naopak ochraňuje před rakovinou prostaty.

rybi tuk8

Výhody rybího oleje jsou nepopiratelné, ale pokud jste silně náchylný na alergické reakce, o jeho užívání se raději poraďte s vaším lékařem.

Odborníci radí konzumovat rybí olej při žlučových a močových kamenech a při onemocněních štítné žlázy. Pokud je ve vašem těle zvýšený obsah vápníku a vitaminu D, měli byste se zdržet jeho konzumace.

rybi tuk9

Rybí olej v kapslích konzumujte podle pokynů: obvykle 1-2 kapsle 2-3x denně během jídla. Užívejte je s délkou 1 měsíce 1-3x za rok. Nepoužívejte ho na prázdný žaludek, protože si tím můžete způsobit zažívací poruchy. Nekonzumujte ho s dalšími multivitaminových komplexy.

Snažte se do vašeho jídelníčku zahrnout větší množství ryb jako losos či pstruh. Tyto ryby jsou zdrojem omega-3 mastných kyselin a také jejich váš žaludek dokáže snadno strávit.

Loading...