Nechápala jsem, proč moje kamarádka nechávala pohanku vždy 2 dny naklíčit. Když mi prozradila pravý důvod, začala jsem tak dělat také



Věděli jste, že v minulosti se pohanka nazývala i „královnou obilovin“? Má to své opodstatnění. Ti z vás, kteří ji konzumujete pravidelně, určitě víte, že obsahuje spoustu vitamínů, minerálů a bílkovin a to v jakékoli podobě. Jíst ji můžete syrovou, namočenou ve vodě, tepelně zpracovanou a dokonce i pečenou, v nějakém dobrém zdravém koláči.

Pohanka se čím dál tím více stává znovu populární a oblíbená je zejména u lidí, kteří žijí zdravě. Proč byste i vy nemohli začít konzumovat tento cenný dar od přírody? Abyste však ponechali všechny zdravé vlastnosti pohanky, musíte ji nechat naklíčit.

pohanka2

 

 
Celý proces trvá 14-48 hodin, takže trochu trpělivosti se vám bude hodit. Pokud však chcete vědět, jak na to, čtěte dál.

Budete potřebovat:

skleněnou nádobu

zelenou pohanku

čistou vodu

gázu

postup:

pohanka3

 

 
Nejdříve si pohanku nasypeme do sítka a párkrát ji promyjeme čistou vodou, podobně jako při čočce. Následně ji nasypeme do nádoby a zalijeme vodou. Částice, které vyplouvají na povrch samozřejmě odstraníme. Teď už jen čekáme.

pohanka4

Po pár hodinách začnete vidět menší zelené výhonky, které byste měli nechat narůst max do 2 centimetrů. Pohanka by měla být vždy vlhká a téměř zalitá vodou, takže ji průběžně kontrolujte, protože pohanka vodu nasákne po dvou, třech hodinách, takže ji třeba znovu doplnit.

pohanka5

 

 
Když je pohanka naklíčená, opět ji promyjeme v sítku vodou a necháme ji na navlhčené gáze na tmavém místě pokojové teploty.

pohanka6

Jak jsem již zmínila, klíčky by měly být od 0,3 až do 2 centimetrů a dokud takto naklíčí, trvá to přibližně 2 dny. I malé výhonky však naznačují, že pohanka „ožila“ a obsahuje mnoho kvalitních vitamínů a minerálů. Proto pohanku můžete konzumovat již po 15 hodinách.

Jaké jsou její užitečné vlastnosti?

Pohanka je považována za jednu z nejlepších potravin, co se obsahu antioxidantů týká a je dobře známo, že podporuje imunitní systém a zpomaluje proces stárnutí. Studie potvrdily, že ve srovnání s rýží, která je mimochodem také pro zdraví prospěšná, naklíčená pohanka obsahuje až 76krát více antioxidantů.

pohanka7

 

 
Pohanka také bojuje proti obezitě a nadváze, čili je dobrá při dietách a zdravém životním stylu. Reguluje hladinu cholesterolu a cukru v krvi a obsahuje bílkoviny a sacharidy, které jsou velmi lehce stravitelné.

pohanka8

Naklíčená pohanka také obsahuje organické kyseliny, kyselinu šťavelovou, kyselinu maleinovou, kyselinu jablečnou, kyselinu linolenovou a kyselinu citronovou, které odpovídají za acidobazickou rovnováhu ve střevech.

pohanka9

 

 
Pohanka také obsahuje omega-3-mastné kyseliny, které pomáhají v prevenci kardiovaskulárních chorob a aterosklerózy.

pohanka10

Je plná vitamínů E a B, které jsou nezbytné pro normální fungování nervového systému, za syntézu hemoglobinu a metabolismu. Vitamin E je skvělý pomocník během cvičení a také napomáhá k hojení ran a regenerace pokožky.

Tip od nás: Je velmi důležité, abyste pohanku nenechali klíčit více než 2 dny. Mimo jiné ji můžete klidně kombinovat i s jinými zrny jako například s ječmenem, bulgurem, amarantem, jáhlami a čočkou, či cizrnou. Je skvělá do polévek, salátů, jako příloha, na ranní kaši, a případně i do koláčů, či polévky.

pohanka11

Máte pohanku rádi? Víte, jak ji v kuchyni použít? Přivítali byste případně nějaké recepty? Dejte nám vědět v komentářích.

 

loading...