Moje prababička se řídila těmito radami a dožila se téměř 100 let. Podívejte se na 15 věcí, které dodržovala



Snad každý by chtěl být po celý život zdravý a být na světě sto let. V této době však vidíme tolik hrozeb a negativ, které nás utvrzují v tom, že to není možné. My jsme si pro vás našli patnáct užitečných rad, které vám v dlouhověkosti nesmírně pomohou.

Jak se dožít 100 let?

Čtěte noviny vzhůru nohama

babicka-rady1

 

 
A to není vtip. Čtením vzhůru nohama vystavíte váš mozek stresu, který napomáhá obnovit zničené buňky.

Jezte červenou zeleninu a ovoce

babicka-rady2

Málokdo ví, že paprika stejně jako pomeranč obsahuje vitamin C. Červená řepa je zase bohatá na dusičnany, které rozšiřují cévy a jsou zdrojem lykopenu (rostlinného antioxidantu). Rajčata nám poskytují prevenci proti rakovině a kardiovaskulárním onemocněním.

rychlý běh

babicka-rady3

 

 
Při rychlém běhu se snižuje riziko kardiovaskulárních chorob až o 30%. Pokud nemáte běhání v oblibě, můžete vyzkoušet i jízdu na kole, je stejně účinná jako rychlý běh.

Buďte opatrní při používání veřejných toalet

babicka-rady4

Myslete na to, že po každé návštěvě veřejných toalet si musíte důkladně umýt ruce. Zbavíte se tak různých bakterií, které mohou způsobit vážné onemocnění a zároveň oslabit imunitní systém.

Jezte banány

babicka-rady5

 

 
Při pojídání banánů se nám snižuje krevní tlak. Vyšší obsah draslíku v tomto ovoci zase pomáhá neutralizovat škodlivé účinky nadměrné soli ve stravě.

dřepy

babicka-rady6

Toto jednoduché cvičení pomáhá posilovat svaly, které v budoucnosti, zejména u starších lidí pomáhá předcházet pádům.

Pijte alespoň jeden šálek čaje denně

babicka-rady7

 

 
Čaj snižuje hladinu stresových hormonů v krvi a zvyšuje šance na přežití v případě infarktu až o 28%. Čaj totiž obsahuje hodně antioxidantů a pomáhá posilovat cévy.

Spěte o hodinu déle

babicka-rady8

Spánek byť jen o hodinu déle pomáhá při normalizaci krevního tlaku. Prodloužený spánek je ale také skvělým trikem jak se vypořádat se stresem.

Jezte jogurty

babicka-rady9

 

 
Nápoje a jídla, která obsahují probiotika, mají pozitivní vliv na trávicí trakt.

Používejte dentální nit

babicka-rady10

Pomáhá zbavit se bakterií, které způsobují zubní kaz. Tato procedura vás zároveň chrání před vznikem srdečně-cévních onemocnění, cukrovky a demence.

Dýchání brčkem

babicka-rady11

 

 
Vyzkoušejte tento trik: nadechněte se nosem a vydechněte brčkem. Dělejte to každý den, zlepší se tak funkce plic, sníží se srdeční frekvence a zároveň i krevní tlak.

Udržujte váš dům čistý

babicka-rady12

Lidé, kteří svůj dům pravidelně uklízejí, mají vyšší hladinu serotoninu (hormon štěstí). Podle pořadí to má pozitivní vliv na dobrý spánek, správnou výživu a jako výsledek, delší životnost.

Jezte slaninu místo salámu

babicka-rady13

 

 
Může to znít velmi divně, ale faktem je, že slanina obsahuje méně kalorií než salám. Pojídání slaniny může zabránit onemocněním srdce a obezity.

Jděte každý den na procházku

babicka-rady14

Procházky mají pozitivní vliv na funkci mozku. Procházkami však předcházíte i vzniku demence.

Jezte menší porce

babicka-rady15

Experimenty na hlodavcích ukázaly, že ty které dostaly pouze 30% z porce jídla, žili dvakrát déle.

Znáte i vy nějaký lék na dlouhověkost? Podělte se s námi o vaše rady v komentářích. Pokud se vám článek líbil, sdílejte ho se svými kamarádkami.

 

loading...