Lékaři bijí na poplach! Všechny ženy by měly okamžitě vědět o těchto věcech!



Spánek. Pro tělo životně důležitý proces, který pomáhá lidskému tělu zotavit se po náročném dni. Kolik času bychom si na něj ale měli vyhradit? Jsou čísla hovořící o potřebě spánku pro muže rozdílné jako při potřebě spánku pro ženy? Neurochirurgové nebo tedy vědci, kteří se zabývají činností mozku, bijí na poplach. Dnešní populace je k základním věcem až příliš lehkomyslná.

Dámy, připravte se na postel

Složitost funkce mozku u žen vyžaduje dostatečný odpočinek. Jim Horne, profesor na Univerzitě v Loughborough v Anglii říká: „Nedostatek spánku u žen je silně propojen s vysokou úrovní stresu, stejně s pocity nejistoty, deprese a hněvu. Muže nedostatek spánku takovýmto způsobem neovlivní.

8 hodin?

Kolik hodin spánku je tedy nezbytných pro zdravé a efektivní fungování člověka v následující den? Osmihodinový spánek je ideální, ale profesor Horne vysvětluje, že ženy by si měli přece jen odpočinout o něco déle. Tvrdí, že ženy jsou během dne více namáhané různými vlivy – prací, dětmi, domácností, řešením mezilidských vztahů apod. Zatímco muži se během dne věnují bezvýhradně práci a po příchodu domů svůj mozek takříkajíc vypnou, ženy přijdou domů na „druhou šichtu“, čehož důsledkem je několikanásobně vyšší vyčerpanost. I když to na sobě fyzicky nepociťujete, může se stát, že nedostatek spánku a příliš mnoho stresu se Vám může vymstít ve vyšším věku. Netřeba se divit, že ženy trpí neurózami a depresemi několikanásobně více než muži. Proto by měli svému tělu dopřát i delší odpočinek.

Nouzový režim

Ve srovnání s muži dělají ženy více věcí najednou, čímž dostávají svůj mozek do tzv. nouzového režimu. Důsledkem je to, že dokud se jejich mozek dostane po každodenní honičce opět do normálního režimu, zabere to mnohem více času. A nejlepší cesta, kdy toho dosáhnout, je během dlouhého a kvalitního spánku.

POKRAČOVÁNÍ NA DALŠÍ STRÁNCE ➔

loading...