Konečně! Bolesti v dolní části zad přestali hned, jak jsem vyzkoušela tohle… Doporučuji to každému!



Ostrá a svíravá bolest zad je věrný společník zejména lidí, kteří sedí každý den u počítače.

Po náročném dni je třeba, abyste opatrně a pečlivě zmírnily napětí v této oblasti, pokud nechcete v budoucnu trpět nemocemi páteře. Každý druhý den vyzkoušejte následující cviky, které vám zaberou jen 15 minut.

Cvik č. 1

Výchozí poloha: Lehněte si na záda, nohy položte vedle sebe (špičky jsou nasměrovány nahoru) a ruce umístěte podél trupu.
1

 

 
Technika: Při nádechu si pravou ruku dejte za hlavu a špičku levého chodidla přitáhněte k sobě. Přitom tlačte patu ve směru od vás a levou část pánve tlačte k zemi. Budete pociťovat diagonálně napětí. Při výdechu se vraťte se do výchozí polohy. Následně cvik opakujte i s levou rukou a pravou nohou.
Počet opakování: 6x
Efekt: protahování páteře a roztažení svalů

Cvik č. 2

Výchozí poloha: nohy položte na šířku vaší pánve a paže podél těla.
2

 

 
Technika: při výdechu ohněte pravou nohu v koleni a rukama ji přitáhněte k hrudníku. Měli byste cítit jak se vám natahuje kyčel a otevírá oblast pánve. Při nádechu uvolněte nohu a relaxujte. Cvik opakujte i s druhou nohou.
Počet opakování: 10x na každou nohu
Účinek: zlepšuje se krevní oběh v oblasti pánve a dolní části zad

Cvik č. 3

Výchozí poloha: Lehněte si na záda, ohněte nohy v kolenou, spojte chodidla a kolena směřujte do vnější strany. Rukama obepněte chodidla a tlačte je k pánvi, tak jak je to znázorněno na obrázku.
3

 

 
Technika: Opatrnými pohyby tlačte kolena do stran a následně k hrudníku.
Počet opakování: 10x nádech a výdech.
Efekt: uvolnění pánve a křížové oblasti, zlepšíte krevní oběh.

Cvik č. 4

Výchozí poloha: Lehněte si na záda, nohy pokrčte v kolenou a táhněte jejich k hrudníku a přitlačujte k břichu rukama. Zadek by měl být mírně nad zemí, hlava a ramena jsou fixovány k zemi.
4

Technika: aniž by jste odtahovali boky od břicha, přitlačte křížovou oblast k zemi.
Počet opakování: 10x nádech a výdech
Efekt: skvělý cvik na uvolnění křížové oblasti

loading...