Důvod, proč se stále cítíte stále nafouklý



Nadýmání je častý zdravotní problém a velmi nepříjemný, který se může objevit několikrát ze měsíc, obvykle po těžkém a nezdravém jídle.

Někteří lidé se cítí nafouklí víceméně stále. Uvádíme přehled pěti nejčastějších důvodů, proč k nadýmání dochází a k tomu jsme si pro vás připravili návod jak se jednoduše zbavit této nepříjemnosti.

Co to je nadýmání ?

U mnoho lidí je nadýmání spojováno s častým říháním nebo prdy. Mají pocit plnosti a jejich břicho vypadá jako kdyby byli těhotný.

5 Příčin, které zapříčiňují nadýmání

Zácpa

Pokud se po stolici cítíte lépe, pak nemáte problém s nadýmáním, ale se zácpou. To znamená, že byste měli do své stravy přidat větší množství vlákniny, jelikož problém spočívá v tom, že plyny ve vašich střevech se zadržují za stolicí. Vláknina vám pomůže se těchto problémů rychle zbavit.

Vlákninu byste však měli přijímat postupně a ne rychle a naráz, aby se problém ještě nezhoršil. Místo bílého pečiva zkuste jíst celozrnné a měli byste konzumovat také bobuloviny a smoothie.

Sacharidy

Můžete se cítit nafouklí i proto, že konzumujte mnoho potraviny s vysokým obsahem sacharidů, které nejsou správně stráveny. Tento problém můžete jednoduše vyřešit konzumací potravin s nízkým obsahem sacharidů. Pokud chcete předejít problémům s nadýmáním a větry, pak byste škroby, cukr a alkohol měli nahradit zeleninou, bobulovinami a ovocem.

 

 
Moc stresu

Řada studií a výzkumů uvádí, že příčinou nadýmání může také být stres. Když je náš organismus ve stresu, mozek brání správné funkci zažívacího traktu. Nafouklí se můžete cítit také díky bolestem břicha nebo zácpy.

Pokud se cítíte nafouklí, nebo máte jiné zažívací problémy, pak se snažte uvolnit a více se zaměřte na svoji stravu.

Špatný pitný režim

Pokud pijete málo vody, můžete si přivodit spoustu zdravotních problémů. Dehydrataci těla může způsobit také káva, alkohol a cukr. Pokud tyto nápoje pijete, pak jimi můžete své tělo dehydratovat. Doporučuje se denně vypít 6-8 sklenic vody.

Pokud tak neučiníte můžete lehce přijít i k horším zdravotním potížím než jen nadýmání. Nafouklé břicho tudíž může být také následkem retence tekutin.
pokud chcete tomuto problému předejít, začněte pít více vody.

Jíte příliš rychle

Pokud jíte nebo pijete příliš rychle, pak můžete trpět pocitem nadýmání a nafouklým břichem. Je důležité jíst a pít pomalu. Pokud potraviny řádně nerozkoušete, můžete se cítit nafouklí. Je také vhodné jíst po menších porcích.

loading...