6 triků, jak se hodit do (ranní) pohody!



Určitě jste nejednou slyšeli o rčeních: „Ranní ptáče dál doskáče!“ či „Ráno moudřejšího večera!“. Znovu a znovu slýcháváme o výhodách brzkého ranního vstávání. Je ale snadnější o něm jen mluvit než konat, máme pravdu? Sepsali jsme pro vás mini návod, jak si takové ráno naplno užít a čerpat z něj výhody po celý den.

1) Dodržujte spánkovou hygienu!

Toto pravidlo je potřeba dodržovat každý večer předtím než se chystáte do postele. Proč zmiňujeme zvyky, které je potřeba dodržovat večer nikoliv ráno? Odpověď je velmi prostá. Správná spánková hygiena významně ovlivní vaše probouzení, tedy psychické i fyzické rozpoložení.

Vytvořte si svůj vlastní spací rituál a přísně jej dodržujte každý večer. Uvidíte, že se bez něj za pár dní dobrovolně neobejdete.  Navrhněte si ho tak, aby byl lehce realizovatelný! Vaše budoucí  „já“ vám poděkuje.

Spánkový rituál může vypadat třeba takto:

  • Vypijete šálek uklidňujícího čaje či teplého mléka s medem.
  • Vyvětráte si v ložnici na 10min.
  • Necháte provonět ložnici lehkou květinovou vůní.
  • Relaxujete a uklidníte svou hlasitou mysl! Čtete knihu, posloucháte hudbu či meditujete.
  • Spokojeně spíte.

2) Vyměňte tmu za světlo!

Ihned po probuzení odestřete záclony či žaluzie. Vnitřní hodiny lidského těla jsou velmi citlivé na světlo a tmu. Silná dávka slunečních paprsků vám pomůže urychlit a zpříjemnit probuzení. Tak hurá do toho, přivítejte jaro ve své ložnici!

ložnice

3) Protáhněte se!

Vyčleňte si každé ráno 20 minut na pořádné protažení. Cvičení, jóga či jízda na rotopedu způsobí explozi hormonů štěstí a zbaví vás nežádoucích toxinů, které negativně ovlivňují i spánek.

Možná si říkáte, že jsme šílení. Jak si proboha najít čas na cvičení, když se sotva přinutíte v rychlosti posnídat? Jedna z největších sebelží totiž zní: „Nemám čas!“ Vše je jen o správném načasování a vašem přístupu.

Opravdu stojí za to to vyzkoušet! Věříme, že již napoprvé budete sami překvapení, že to vlastně není vůbec špatný nápad a za krátkou dobu si ranní rozcvičku zamilujete! Navíc budete stále ve skvělé kondici! Cvičení zvýší vaši produktivitu během dne a ideálně připraví pro dobrý spánek, až se vrátíte večer zpět do postele.

4) Snídejte!

Odstartujte ráno zdravou snídaní! Věřte, že rána jsou produktivnější, pokud nejste hladoví. Největší podíl cukru ve stravě by měla obsahovat právě snídaně. Cukry jsou obrovským zdrojem energie a zároveň jsou pro tělo těžce stravitelné, proto je vhodné začít vydatnou snídaní, pokud nejste zrovna na speciální dietě či odpůrci veškerého cukru.

Dejte si ovesnou kaši s ořechy, , chia pudding s ovocem nebo čerstvý ovocný či zeleninový fresh juice. Za žádnou cenu snídani nenahrazujte kofeinem. Ranní káva na lačno vám dřív či později může způsobit nepříjemné žaludeční a jiné zdravotní problémy.

snídaně

5) Zvyšte produktivitu!

Honí se vám ráno hlavou myšlenky na to, co dnes dělat nechcete? Ty vás budou zvedat z postele jen stěží. Začněte spíše přemýšlet o tom, co byste dnes mohli změnit nebo na čem zapracovat a posunout se. Ráno je ideální čas pro hluboké myšlenky a kreativní nápady! Ovšem za podmínky, že jste předešlou noc kvalitně prospali.   

6) Odměňte se!

Dodrželi jste celý týden pravidla ranního vstávání? Výborně! Kupte si dárek, zajděte si do oblíbené restaurace nebo udělejte něco jiného, co vás potěší. Odměna je pro každého správnou životní motivací.

Na nic nečekejte! Rychle zapracujte na změně k lepšímu a změňte své špatné ranní návyky k lepšímu. Výzva přijata? :-)

loading...