5 nejhorších potravin, které si můžete dát ke snídani



Se snídáním je to různé. Někteří na ni nedají dopustit, protože díky ni získávají potřebnou energii pro start dne. Ale jsou i tací, kteří nesnídají a cítí se stejně dobře. No, úplně nejhorší variantou jsou ti, kteří sice snídají, ale zcela nevhodné potraviny.

Aby jste se v tom uměli alespoň trochu vyznat, přinášíme vám přehled potravin, které rozhodně ráno na stůl nepatří.

Cereálie
Mnoho lidí si myslí, že cereálie k snídani jsou nejvýživnější volbou. Omyl, jedině tak nejpohodlnější! Jsou totiž plné cukru, nezdravého tuku a sacharidů, z čeho se vyvíjí snížená imunita organismu, cukrovka a obezita. Snídaňové cereálie mají dokonce vyšší obsah cukru než sušenky a dezerty. Navíc, obiloviny jsou v nich rafinované a obsahují jen nepatrné množství celých zrn. Mimochodem, věděli jste o tom, že mnohé cereální potraviny dokáží stimulovat receptory v mozku stejně silně jako kokain?

snidane1

 

 
Palačinky, vafle, muffiny

Muffiny jsou jakési koláčky v přestrojení. Jsou vyrobeny z rafinované mouky, rostlinného oleje, vajíčka a cukru. Kromě toho, komerčně prodávané muffiny jsou často příliš velké, takže jejich konzumací nejednou překročíte denní povolenou normu některé z přísad. Někdy jsou muffiny plněné nebo přelité čokoládou, a to jim přidává další kalorie. Pokud jim přece neumíte ráno odolat, snězte pouze polovinu a zkombinujte je s jogurtem.
Oblíbené palačinky a vafle jsou také plné cukru a rafinované mouky a jejich konzumací vzniká rezistence na inzulín a obezita. Kromě toho, palačinky a vafle se obvykle podávají se sirupem, čokoládou či šlehačkou, čímž se z nich stává nezdravá kalorická bomba.

snidane2

 

 
Sladké džusy
Džusy jsou jednou z nejhorších snídaňových možností, které si můžete vybrat, pokud se snažíte nepřibírat a netrpět chronickými onemocněními. Mnohé ovocné šťávy na trhu ve skutečnosti obsahují velmi málo reálné ovocné šťávy. Obsahují cukr nebo umělá sladidla, které přispívají k obezitě, metabolickému syndromu, cukrovce a k dalším chorobám. Konzumace velkého množství ovocné šťávy může mít stejné důsledky na vaši váhu a zdraví jako pití slazených nápojů.

snidane4

 

 
Toast s máslem
Toast s máslem se může zdát jako zdravá volba, protože neobsahuje nasycený tuk nebo cukr. Nicméně tomu tak ale není. Zaprvé proto, že bílá mouka v toastech obsahuje minimum živin a vlákniny a zároveň má vysoký glykemický index. Tím pádem velmi rychle zvedá hladinu cukru v krvi, která opět rychle klesá a my tak máme častěji hlad, více jíme a tím přibíráme.

Zadruhé většina másel obsahuje trans tuky, které jsou nejméně zdravý druh tuku, s jakým se můžeme potkat. Rostlinné oleje se pomocí hydrogenace upravují, aby měly pevné skupenství. Existuje spousta důkazů, že trans tuky způsobují zánět v těle a zvyšují riziko nemocí.

snidane3

 

 

Nízkotučné jogurty

Rozhodli jste se shodit pár kilo nebo chcete jíst zdravěji? Pokud jste začali potraviny zaměňovat za „light“ verze nebo jste zcela vyloučili tuky, není to nejlepší způsob. Do nízkotučných jogurtů se totiž pro získání typické jogurtové konzistence přidávají škroby, želatina a jiné zahušťovadla. Do jogurtů s obsahem tuku nad 3% se tyto složky nepřidávají, protože jogurty vyrobené z neodtučněného mléka všechny typické vlastnosti jogurtu, přirozeně, mají. K snídani byste měli konzumovat bílé jogurty s obsahem tuku 3 až 4% v množství 100 až 150 gramů za den. Nedoporučuje se jíst nízkotučné nebo light jogurty, protože nezasytí, neuspokojí chutě, a navíc navozují dojem, že je můžete sníst mnohem více, protože jsou „light“.

snidane5

loading...