14 příznaků, že vaše hladina cukru v krvi je příliš vysoká



Krevní cukr je úroveň glukózy, kterou máte v krvi. Jde jednak o cukr, který přijmete z jídla a také o cukru, který si tělo vytvoří samo v játrech

Hyperglykemie je stav, kdy se v krvi nachází nadměrné množství glukózy.

K tomu dojde zejména tehdy, pokud tělo nemá dostatek inzulínu (cukrovka typu 1) nebo tehdy, když tělo nedokáže dostupný inzulín spotřebovat (cukrovka typu 2)

Co to způsobuje ?

Pokud se vysoká úroveň krevní glukózy vyskytuje delší dobu, výsledkem může být trvalé poškození orgánů jako jsou oči, nervy, ledviny nebo cévy.

  1. Stres
  2. špatné stravování
  3. Nedostatek pohybu
  4. Obezita
  5. dehydratace
  6. vynechávání nebo špatné dávkování léků na cukrovku
  7. přehnaná léčba hypoglykemie
  8. Některé druhy léků, jako například steroidy
  9. občasný výskyt hyperglykemie se může přirozeně vyskytovat i u dětí a mladých, dospělých v období dospívání.
  10. časté močení
  11. častá žízeň
  12. ztráta na váze, i když chuť k jídlu zůstala stejná
  13. pocit časté únavy
  14. svědivá a suchá pokožka
  15. dlouhé hojení ran
  16. problémy s koncentrací
  17. nervové potíže
  18. špatné vidění
  19. infekce
  20. impotence
  21. sucho v ústech
  22. neustálý hlad

 

 
Jaká by měla být strava ?

Při příliš velkému množství cukru v krvi jsou změny ve stravování priorita. Změna stravování by měla být první věc, kterou změníte při podezření na vysoký obsah cukru v krvi.
Změna stravy dokáže udělat nejen to, že se začnete lépe cítit, ale i to že dojde poměrně v krátké době ke snížení krevního cukru.

Největším viníkem označovaným za příčinu zvyšování hladiny glukózy v krvi jsou sacharidy, konkrétně známé pod starším názvem uhlohydráty.

Jedním ze způsobů, jak se potraviny rozdělují podle jejich vlivu na krevní cukr je tzv. glykemický index, označovaný také zkratkou GI

Čím je číslo GI vyšší tím více daná potravina zvyšuje krevní cukr. A naopak, čím je nižší, tím má menší vliv na hladinu glukózy v krvi.

Používání tohoto rozdělení potravin je jednodušší než se zdá.

 

 
Dr. Brand- Mellerová navrhuje používat tyto 3 kategorie:

Nízký glykemický index (GI 55 a méně):
velká většina ovoce a zeleniny, luštěniny, málo zpracované obiloviny, celozrnné těstoviny, nízkotučné mléčné výrobky a ořechy

Střední glykemický index (GI 70 a více):

Bílé a sladké brambory, kukuřice, bílá rýže, kuskus, celozrnné snídaňové cereálie.

Vysoký glykemický index (GI 70 a více):

Bílé pečivo, sušenky, bagety, koláče, kroasanty, oplatky a většina baleních snídaňových cerealií.

V některých zemích jako Austrálie je výběr potravin s nižším GI jednoduchý, neboť tento údaj se nachází přímo na obalech potravin. Dobrou zprávou je, že pomalu se tento údaj dostává na obaly i u nás.

Pokud máte vysoký cukr v krvi, začněte nahrazovat potraviny z třetí kategorie potravinami z prvních dvou kategorií. Z dlouhodobého hlediska se tak vyhnete vážným zdravotním potížím.

Loading...