10 způsobů, jak obejít pasti, které jsme si vytvořili ve své mysli úplně sami!



Vytvořit si jich je jednoduché, mnohem těžší je do nich nespadnout.


Už při zaslechnutí slova nás zahřeje slunce, slyšíme šum moře a cítíme horký thajský vzduch
Tropické počasí, vysoké palmy, vůně čerstvě upečených ryb, nejkrásnější západ slunce a magické lucerny na noční obloze. Vítejte na Phuketu, na nejlepším ostrově světa.
Někdy se nám může zdát, že celý náš život je jeden velký boj s našimi emocemi, s pokušeními, či s naší leností. Bohužel, vítězství není vždy na naší straně. Několika jednoduchými psychologickými triky však můžete toto skóre zvrátit a snadno můžete překonat jakékoliv problémy, kterým musíte čelit.

# 1: Chovejte se k sobě nejlépe, jak umíte

Udělejte si laskavost a naučte se odpouštět sami sobě za všechny své slabosti. Za své chyby se neodsuzujte, činí jejich opravdu úplně každý. Když v něco pochybovat a propadne vás smutek, váš mozek se vás bude snažit rozveselit všemi možnými způsoby. Někdy možná stačí udělat jen nějakou maličkost a váš den bude mnohem krásnějším.

1-1

 

 

# 2: Nic nikdy nedostanete zdarma

A pokud vám někdo něco takového nabízí, lže vám. Určitě jste se již v supermarketech, obchodech či klubech setkali s nabídkami, že něco dostanete „zdarma“. Pokud se chcete vyhnout plýtvání vašich peněz, všechny takové nabídky odmítejte. Pravděpodobně si to ani neuvědomíte, ale pokud vám někdo nabídne něco „zdarma“, váš mozek to začne vnímat jako jistou formu dluhu, kterou musí splatit. Proto akceptujete vyšší cenu za jiné výrobky, které byste si jinak nekoupili (a prodejci to samozřejmě velmi dobře vědí).

2-1

# 3: Čtěte tak mnoho knih, jak je to jen možné, ale nenuťte se do toho

Víte, že čtení vás velmi baví, no prostě na něj nemáte čas. Proto se rozhodnete udělat rázný krok a řeknete si, že vždy uděláte vše proto, abyste přečetli alespoň jednu knihu za týden. Začnete se tak do čtení nutit, ale zaznamenáte na sobě, že se při něm necítíte příliš dobře a nedělá vám radost. Dali jste si totiž nesplnitelný cíl, váš mozek to cítí a nakolik není zrovna fanouškem nesplnitelných rozhodnutí, dává vám najevo, že byste měli zpomalit. Pokud nemáte mnoho času, začněte například „kvótou“ 10, či 20 stran denně.

3-1

 

 

# 4: Naučte se posilovat svůj mozek tak, jak to dokážete se svými svaly

Snažte se své sny a touhy vizualizovat. Představujte si, jaké by to bylo, kdyby se hned zítra naplnily všechny vaše přání a očekávání. Dělejte to každý jeden den, nejenže tím zvednete náladu, ale procvičíte i svůj mozek. Stejně jako svaly rostou posilováním a pravidelným cvičením, tak se i mozek neustálou stimulací stává silnějším a dokáže pracovat lépe.

4-1

# 5: V posilovně nebo po cvičení se nemluvte s někým, komu nedůvěřujete

Je dokázáno, že lidé , kteří jsou aktuálně fyzicky nebo psychicky vytížení, jsou mnohem komunikativnější a dokonce mnohem snadněji dokáží i cizímu člověku prozradit nějaké tajemství, což však samozřejmě zanedlouho litují. Nejlepší proto uděláte, pokud budou vašim společníkem při cvičení jen vaše sluchátka.

5-1

 

 

# 6: „Speciální“ aplikace vašeho smartphonu vám se stresem nepomohou

Samozřejmě, reklama dnes prodává a reklama říká, že na trhu jsou desítky aplikací, které dokáží odstranit váš stres a udělat z vás zcela nového člověka. Nevěřte však všemu, co slyšíte. Pokud skutečně chcete udělat něco pro svou mysl, Zasportujte si nebo si vyjděte na procházku do přírody.

7-1

# 7: Vše si rozdělte na jednotlivé menší role

Pokud je toho na vás opravdu hodně, nezoufejte. Rozdělte si jednu velkou roli klidně i na desítku menších a mnohem splnitelnějších cílů. To vašemu mozku pomůže přestat se soustředit na to, jaké obrovské výzvě čelíte a místo toho se bude soustředit na menší úkoly, jejichž splnění je pro vás maličkostí.

8-1

 

 

# 8: Když jdete do obchodu, napište si seznam věcí, které potřebujete

Určitě jste na sobě už zpozorovali, jak snadné je odejít z domu po mléko a vrátit se s pěti plnými nákupními taškami. Pokud si však napíšete nákupní seznam, bez ohledu na to, zda na něm bude 1 nebo 15 položek, váš mozek se bude vysloveně soustředit jen na ně a ostatním pokušením číhajícím z regálů odolá mnohem snadněji.

8a

# 9: Když jste přejedení, odložte talíř

Tento jednoduchý, ale velmi účinný trik vás může zbavit touhy přejídat se, zda se nacházíte doma nebo na rodinné oslavě. Jednoduše odstraňte svůj talíř ze svého zorného pole. Tímto způsobem oklamete váš mozek a touha ochutnat „poslední kousek“ rázem zmizí.

9-1

 

 

# 10: Hodinu před spaním ztlumte všechna světla ve vaší domácnosti

Tímto trikem konečně dosáhnete potřebné množství zdravého a ničím nerušeného spánku. Vypnutí světel v celé vaší domácnosti a jeho ztlumení v místnosti, kde se právě nacházíte vyšle vašemu mozku signál, že je nejvyšší čas na spánek. Ten proto začne tvořit melatonin, tedy spánkový hormon, který do hodiny přepne vaše tělo do „režimu spánku“.

10-1

loading...